Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Airbus przedstawia DisruptiveLab

Nowe technologie, Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, 04 grudnia 2022

Airbus wykorzystał doroczną konferencję do zaprezentowania DisruptiveLab, nowego latającego laboratorium, przeznaczonego do testowania technologii mających na celu poprawę osiągów statków powietrznych i zmniejszenie emisji CO2 śmigłowców.

DisruptiveLab służy weryfikacji możliwości poprawy osiągów statku powietrznego i zmniejszenia jego wpływu na środowisko / Zdjęcie: Airbus

DisruptiveLab pozwoli ocenić nowe rozwiązania aerodynamiczne, sprzyjające zmniejszeniu zużycia paliwa, a także technologie hybrydyzacji z całkowicie równoległym hybrydowym układem napędowym, który umożliwiać ma ładowanie akumulatora podczas lotu. Nowy demonstrator wzbije się w powietrze przed końcem 2022, aby zacząć testy w locie i doskonalić nowe technologie.

DisruptiveLab to kolejny etap w realizacji ambitnej strategii Airbus Helicopters mającej na celu zmniejszenie wpływu wiropłatów na środowisko i wytyczenie drogi ku zrównoważonemu przemysłowi lotniczemu. Innowacyjna architektura i w pełni równoległy hybrydowy układ napędowy można przetestować tylko na zupełnie nowym demonstratorze. Pozwoli nam on sprawdzić, czy połączenie wszystkich zastosowanych innowacji zredukuje emisje CO2 nawet o 50% – powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters.

DisruptiveLab ma kadłub z aluminium i kompozytów, zaprojektowany specjalnie w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego, a tym samym zużycia paliwa. Łopaty śmigłowca są zintegrowane z wirnikiem w sposób, który pozwala uzyskać bardziej kompaktowy kształt głowicy wirnika, co zmniejsza opór, a tym samym poprawia efektywność energetyczną przy jednoczesnym obniżeniu poziomu hałasu. Jego lżejsza tylna część kadłuba zawiera śmigło sterujące Fenestron, które również przyczynia się do lepszych osiągów.

Demonstrator DisruptiveLab jest częścią planu działania Francuskiej Rady ds. Badań Lotnictwa Cywilnego (CORAC) i został częściowo sfinansowany przez francuską Dyrekcję Generalną Lotnictwa Cywilnego (DGAC) w ramach francuskiego planu stymulacyjnego, który jest elementem planu europejskiego Next Generation EU i planu Francja 2030.

Strategia rozwoju Airbus Helicopters zakłada wykorzystanie demonstratorów technologii do szybkiego ich testowania i doskonalenia. Przedsiębiorstwo rozpoczęło prace nad swoim pierwszym demonstratorem, FlightLab, w 2020. FlightLab bazuje na śmiglowcu H130 i służy głównie do badania i rozwoju technologii związanych ze zwiększoną autonomią lotu i systemami bezpieczeństwa. Natomiast DisruptiveLab służy weryfikacji możliwości poprawy osiągów statku powietrznego i zmniejszenia jego wpływu na środowisko.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.