Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Dominikana odebrała 4 pojazdy Vamtac ST5

Strategia i polityka, Wojska lądowe, 01 marca 2023

W lutym br. wojska lądowe Republiki Dominikany odebrały 4 wielozadaniowe samochody średniej ładowności i wysokiej mobilności Urovesa Vamtac ST5 (Vehículo de Alta Movilidad Táctico), które dostarczyła URO Vehículos Especiales. Oprócz hiszpańskich wozów Santo Domingo stało się właścicielem czterech ciężarówek wojskowych. Cały sprzęt uroczyście odebrał dowódca wojsk lądowych gen. dyw. Carlos Antonio Fernández Onofre.

Vamtac ST5 to pierwsze pojazdy opancerzone od 1963 zamówione przez Reoublikę Dominikany / Zdjęcie: Ejército de República Dominicana.

Oznacza to, że rozpoczęły się dostawy wozów, które zamówiono w październiku 2022, o czym informował dominikański prezydent Luis Rodolfo Abinader Corona. Według informacji prasowej umowa opiewa na 21 pojazdów. Zarówno wartości odstępnego, jak i harmonogramu nie ujawniono. Co ważne, są to pierwsze od 1963 opancerzone pojazdy wojskowe zakupione przez Dominikanę.

W październiku ogłoszono również, że wojska lądowe zainteresowane są pozykaniem 4 ciężarówek i 10 rozpoznawczych bezzałogowców. Nie wskazano o jakie pojazdy i bsl chodzi. W ostatnim czasie odebrano śmigłowce szkolne TH-67A Creek, które być może będą odgrywać rolę maszyn rozpoznawczych. W Ejército de República Dominicana(wojskach lądowych) Vamtac ST5 będą służyć w batalionach piechoty, które odpowiadają za zapewnianie bezpieczeństwa i porządku publicznego w obszarach przy granicy z Haiti.

Vamtac ST5 napędzany jest 6-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym Steyr Motors M16-Monoblock o mocy 135 kW (181 KM) sprzężonym z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Pojazd ma długość ponad 4,8 m, szerokość blisko 2,2 m i wysokość 1,9 m. Masa własna pojazdu wynosi od 3000 do 3500 kg, a ładowność mieści się w przedziale od 1500 do 2000 kg. Z pełnym zapasem paliwa można nim przejechać ponad 600 km. Do tej pory do hiszpańskich sił zbrojnych trafiło ponad 2 tys. pojazdów wyprodukowanych przez URO Vehículos Especiales. Część z nich sprzedano m.in. Portugalii i Irakowi (Portugalskie VTLC w komplecie, 2021-11-24, Prezentacja moździerza Dual-EIMOS, 2020-12-21, Portugalczycy testują VAMTAC, 2019-10-21).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.