Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Lufthansa zainteresowana eDA40

Lotnictwo cywilne, Nowe technologie, Przemysł lotniczy, 07 marca 2023

Diamond Aircraft Austria i Lufthansa Aviation Training (LAT) podpisały list intencyjny w celu wspólnego zbadania możliwości szkolenia z użyciem samolotu z napędem elektrycznym eDA40.

Wizualizacja samolotu eDA40 ze stacją ładowania akumulatorów / Ilustracja: Diamond Aircraft Austria 

Pierwsze próby eDA40 mają zostać przeprowadzone w realnym środowisku szkoleniowym, w bazie LAT w Grenchen w Szwajcarii, na przełomie 2023 i 2024, po uzyskaniu zezwolenia władz lotniczych. Wyniki badań mają wspomóc dalszy rozwój samolotu i w zbadaniu możliwości eksploatacji mieszanej floty szkoleniowej, składającej się z eDA40 i DA40 NG zasilanego naftą lotniczą.

Jednocześnie LAT zadeklarowała, że zamierza zostać pierwszym nabywcą eDA40 w Unii Europejskiej i zakupić pewną liczbę samolotów tego typu do szkolenia, aby spełnić cele zrównoważonego rozwoju Grupy Lufthansa. Więcej informacji na ten temat zostanie ujawnionych na późniejszym etapie. Ponadto obie strony będą analizować i rozwijać zastosowanie biopaliw dla całej gamy samolotów tłokowych Diamonda i wspólnie pracować nad kolejnymi projektami, takimi jak zrównoważone napędy (Lufthansa kupuje więcej samolotów, 2023-03-03),

Diamond ujawnił eDA40 w październiku 2021, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na całkowicie elektryczne samoloty szkolno-treningowe. Ma on być pierwszym elektrycznym samolotem mającym Certyfikat Typu EASA/FAA Part 23. Wyposażenie kabiny załogi stanowić ma awionika glass cockpit Garmin G1000 Nxi. Jako napęd zastosowany zostanie inteligentny silnik elektryczny Safran ENGINeUSTM 100, zasilany akumulatorami Electric Power Systems EpiC, przystosowanych do szybkiego ładowania prądem stałym (w 20 minut od całkowitego wyczerpania), zabudowany w specjalnie skonstruowanym zasobniku i pomiędzy silnikiem i przednią wręgą wzmocnioną.

Producent szacuje, że długotrwałość lotu eDA40 wynosić ma maksymalnie 90 min. w miarę rozwoju technologii akumulatorów. Według analiz Diamonda zastosowanie eDA40 do szkolenia może obniżyć koszty operacyjne nawet o 40% w porównaniu z tradycyjnymi samolotami tłokowymi (Elektryczny DA40, 2021-10-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.