Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zgoda ZEA na testy elektrycznych samolotów cargo

Nowe technologie, Transport lotniczy, Lotnictwo cywilne, 19 marca 2023

Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA) dały United Parcel Service (UPS) zgodę na testową eksploatację elektrycznych samolotów cargo. Formalnie tymczasową licencję przyznało UAE Regulations Lab (RegLab). Użycie elektrycznych samolotów ma przyspieszyć przejście na zrównoważone i przyjazne dla środowiska środki transportu w ZEA.

Elektryczny samolot konwencjonalnego startu i lądowania (CTOL) CX300 w locie testowym. Takie samoloty w wersji towarowej mają wkrótce rozpocząć loty w ZEA / Ilustracja: Beta Technologies

W pierwszej fazie testów UPS ma wykorzystywać dostarczane przez Beta Technologies elektryczne samoloty konwencjonalnego startu i lądowania (CTOL) CX300. W czasie testów prototyp CX300 przeleciał na jednym ładowaniu akumulatorów 620 km. To znacznie więcej niż elektryczny samolot pionowego startu i lądowania (eVTOL) Beta Alia 250 (Lot Alia 250 nad wschodnimi USA, 2022-12-20), który ma zasięg 400 km. Samoloty CX300 mają wejść do eksploatacji w ZEA w 2024.

Docelowo oba samoloty mają być produkowane w konfiguracji cargo lub jako 6-miejscowe latające taksówki. Dla wersji pasażerskiej Beta Technologies zamierza uzyskać certyfikat FAA w 2025. Warto przypomnieć, że w 2021 UPS zamówił wstępnie do 150 samolotów eVTOL Beta Alia-250 do wykorzystania w operacjach cargo (UPS chce kupić elektryczne pionowzloty , 2021-04-08). Prawdopodobnie teraz rozszerzy zamówienie o samoloty CTOL CX300.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.