Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Centrum prób Airbus Helicopters w Polsce

Lotnictwo cywilne, Infrastruktura, Przemysł lotniczy, Nowe technologie, 28 kwietnia 2023

Wczoraj, 27 kwietnia 2023, prezes Airbus Helicopters Bruno Even oficjalnie zainaugurował działalność nowego Centrum prób europejskiego koncernu. W placówce, mieszczącej się w Strykowie, będą prowadzone testy mechaniczne elementów dynamicznych śmigłowców, wspierające globalne projekty badawczo-rozwojowe Airbus Helicopters.

Wyposażenie Centrum prób Airbus Helicopters w Strykowie / Zdjęcia: Bartosz Głowacki i Airbus Helicopters Polska

Centrum uzupełni kompetencje projektowe oferowane przez łódzkie biuro konstrukcyjne Airbus Helicopters które, współpracując ściśle z Politechniką Łódzką, odegrało kluczową rolę w niektórych projektach H160, CityAirbus i Racer.

Według przedstawicieli Airbus Helicopters ośrodek w Strykowie ma odgrywać ważną rolę w opracowywaniu koncepcji zaawansowanych wiropłatów pionowego startu i lądowania, hybrydowych układów napędowych i napędów elektrycznych. Mieszczą się tam m.in. stanowisko do badań przekładni głównej, platforma do badań przekładni śmigieł sterujących, platforma wielozadaniowa do sprawdzania różnych konfiguracji pojazdów miejskiej mobilności powietrznej (UAM) i system do opracowania i walidacji algorytmów monitorujących stan elementów układów przeniesienia napędu.

Obecnie Airbus Helicopters Polska zatrudnia 115 pracowników, w tym 97 inżynierów. W ciągu najbliższych 2 lat zamierza zatrudnić kolejnych 40 osób. Biuro w Łodzi zajmuje się szeroko pojętym projektowaniem mechanicznym, koncentrując się na przyszłych przełomowych technologiach w takich obszarach jak aerodynamika wiropłatów, przekładnie, wirniki i łopaty. Prace prowadzone w Łodzi dotyczą śmigłowców cywilne, nowych konstrukcji oraz modernizacji istniejących typów wiropłatów.

Inżynierowie Airbus Helicopters Polska byli zaangażowani także w rozwój przekładni głównej i śmigła ogonowego śmigłowca DisruptiveLab – nowego latającego laboratorium, służącego do weryfikacji technologii mających poprawić osiągi wiropłatów i zredukować ilość emitowanego przez nie CO2. Polacy zaprojektowali również wały napędowe silników napędzających śmigła pchające Racera, demonstratora technologii śmigłowca o dużej prędkości, konstruowanego z myślą o służbach publicznych i operatorach komercyjnych.




Galeria



Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.