Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby ekodemonstratorów Boeinga

Lotnictwo cywilne, Nowe technologie, Przemysł lotniczy, Transport lotniczy, 28 kwietnia 2023

Boeing ogłosił plan na bieżący rok, w którym zapowiada ocenę 19 technologii z wykorzystaniem dwóch samolotów: 777-200LR ecoDemonstrator i 787-10 Dreamliner Explorer (na zdjęciu).

/ Zdjęcie: Boeing

Pierwszy z nich posłuży do przetestowania 19 technologii, w tym: paneli ściennych ładowni, wykonanych w 40% z włókien węglowych pochodzących z recyklingu i w 60% z żywicy wyprodukowanej z biosurowca, światłowodowego czujnika ilości paliwa kompatybilnego ze 100% biopaliwem (SAF) oraz aplikacji Electronic Flight Bag zawierającej Smart Airport Maps, wchodzące w skład Jeppesen FliteDeck Pro, która zmniejsza koszty operacyjne i wspiera bezpieczne operacje kołowania dzięki wykorzystaniu kontekstowych danych z lotniska. Podczas wszystkich testów samolot będzie latał na najwyższej lokalnie dostępnej mieszance paliwa SAF.

Od pierwszych lotów w 2012, program ecoDemonstrator umożliwił przyspieszenie prac nad innowacjami poprzez wyprowadzenie nowych technologii z laboratorium i przetestowanie ich w środowisku operacyjnym. Łącznie z planem na 2023, w ramach programu przetestowanych zostanie około 250 technologii, które pomogą obniżyć emisję CO2 w lotnictwie, poprawić wydajność operacyjną oraz zwiększyć bezpieczeństwo i wprowadzić udogodnienia dla pasażerów. Około 1/3 testowanych technologii została już wprowadzona do produktów i usług Boeinga.

Natomiast 787-10 Dreamliner Explorer wykona w czerwcu loty z Seattle do Tokio, Singapuru i Bangkoku, aby zademonstrować, w jaki sposób koordynacja nawigacji w ramach różnych jurysdykcji przestrzeni powietrznej może poprawić wydajność operacyjną. Może to zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin przez samolot nawet do 10%. Wykorzystując dzisiejsze możliwości, Boeing i dostawcy usług nawigacji lotniczej w USA, Japonii, Singapurze i Tajlandii będą wspólnie sekwencjonować trasy samolotu, aby uzyskać optymalną trasę lotu w wielu regionach, biorąc pod uwagę takie warunki jak pogoda, ruch lotniczy i zamknięcia przestrzeni powietrznej. Samolot będzie latał na najwyższej dostępnej mieszance SAF do każdej lokalizacji (Ecodemonstrator Alaska Airlines, 2021-06-07, Dreamliner lata na biopaliwie, 2014-12-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.