Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowa konfiguracja Aura Aero ERA

Nowe technologie, Lotnictwo cywilne, Transport lotniczy, Przemysł lotniczy, 16 maja 2023

Francuski start-up Aura Aero (Nowy zakład Aura Aero, 2021-03-28) zaprezentował nową konfigurację 19-osobowego hybrydowo-elektrycznego regionalnego samolotu pasażerskiego ERA (Electric Regional Airliner). Główną zmianą w zmodyfikowanym projekcie jest zastosowanie ośmiu silników elektrycznych (pierwotnie było ich 6) zasilanych przez zestaw dwóch turbogeneratorów i czterech akumulatorów za pośrednictwem 800-voltowej sieci. Turbogeneratory są zainstalowane w dolnej tylnej części kadłuba, a akumulatory bardziej z przodu.

Wizja ERA w docelowej konfiguracji z ośmioma silnikami elektrycznym na skrzydłach i usterzeniem w układzie T / Ilustracja: Aura Aero

Projektanci ERA oceniają, że osiem mniejszych silników można lepiej zintegrować aerodynamicznie z płatowcem. Łatwiej będzie je też schłodzić, co przełoży się na niższe koszty eksploatacji. W nowej wersji ERA ma usterzenie w układzie T i winglety na końcach skrzydeł. Ma to być konfiguracja docelowa samolotu.

Proces przeprojektowania przesunął harmonogram programu ERA o kilka lat. Teraz plany przewidują, że pierwszy lot prototypu odbędzie w 2026. Certyfikacja typu ma nastąpić w 2028.

ERA ma mieć zasięg do 900 nm (blisko 1700 km) z prędkością przelotową do 300 węzłów (ok. 550 km/h) przy wysokości przelotowej 7,5 km. W trybie całkowicie elektrycznym jego zasięg nie przekraczałby 160 km, co mogłoby być wykorzystywane jedynie wyjątkowo, na przykład w przypadku awarii. Samolot ma operować z pasów startowych o długości zaledwie 800 metrów.

Prototyp elektrycznego samolotu szkolnego Integral E zakończył testy naziemne. Niedługo ma zostać oblatany / Zdjęcie: Aura Aero

Aura Aero poinformował również, że zakończył testy naziemne prototypu elektrycznego samolotu szkolnego Integral E. Ma on być gotowy do rozpoczęcia testów w locie przed końcem 2023. W 2024 samolot ma zostać certyfikowany zgodnie z przepisami CS-23 Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Będzie oferowany do użycia w szkołach lotniczych i aeroklubach.

Dwumiejscowy Integral E jest napędzany silnikiem elektrycznym Safran EngineUs (Współpraca Safrane z AURA Aero, 2022-04-08). Jego długotrwałość lotu ma wynosić 60 minut. Akumulatory samolotu będzie można w pełni naładować w mniej niż 30 minut. Technologie opracowane dla Integral E są wykorzystywane w projekcie ERA, co zmniejsza ryzyko niepowodzenia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.