Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Montaż 5 seryjnych SSJ-New

Przemysł lotniczy, Transport lotniczy, Transakcje, 08 lipca 2023

W hali montażu końcowego Ośrodka Produkcyjnego Regionalnyje Samolioty Korporacji Irkut w Komsomolsku nad Amurem trwa montaż doświadczalnych i seryjnych samolotów SSJ-New (Rosyjska awionika w SSJ-New, 2022-11-26). Na linii montażowej, oprócz dwóch prototypowych SSJ-New (nr 97001 i 97003) oraz doświadczalnego SSJ100 nr 95157, na którym będzie testowany silnik PD-8, znajduje się 5 samolotów seryjnych. Znajdują się one na różnych etapach montażu (Testy SSJ-New w CAGI, 2022-07-31).

Jeden z seryjnych samolotów pasażerskich SSJ-New w hali montażu końcowego Ośrodka Produkcyjnego Regionalnyje Samolioty Korporacji Irkut w Komsomolsku nad Amurem / Zdjęcie: OAK

Pierwszy SSJ-New, jeszcze z silnikami SaM146, został przekazany na stanowisko prób w locie 1 czerwca 2023. Jego faktyczny wyjazd z hali montażu końcowego, w celu sprawdzenia szczelności układu paliwowego, nastąpił 11 czerwca. Teraz specjaliści zakładów kontynuują jego przygotowania do pierwszego lotu, który powinien odbyć się przed końcem lata.

Również latem mają rozpocząć się próby w locie doświadczalnego SSJ100 z silnikami PD-8. Drugi SSJ-New (nr 97003) może wystartować jesienią. Zgodnie z kompleksowym programem rozwoju rosyjskiego przemysłu lotniczego do 2030, dostawa pierwszych dwóch seryjnych SSJ-New powinna nastąpić jeszcze w tym roku. Od 2024 roczna produkcja SuperJetów ma wynosić 20 samolotów. Łącznie do 2030 mają powstać 142 samoloty tego typu.

Do tej pory podpisano umowy na dostawę 42 samolotów SSJ-New do końca 2025. 34 z nich zostały zakupione na koszt specjalnego rządowego funduszu (FNB) przez kompanię leasingową Awiakapitał-Sierwis w celu ich wydzierżawienia grupie Aerofłot (SSJ-New bez części z importu, 2022-03-19). 8 SSJ-New poprzez GTŁK ma trafić do linii Awrora.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.