Samolot MD-90 zn. rej. N931TB (nr ser. 53532, dawniej Delta Air Lines N962DN), który ma być przebudowany na eksperymentalny X-66A, przeleciał 15 sierpnia 2023 z Victorville do zakładu Boeinga w Palmdale. Tam ma wkrótce rozpocząć się jego konwersja w ramach programu NASA Sustainable Flight Demonstrator. W przelocie samolot używał znaku wywoławczego BOE931.
Kluczowa planowana modyfikacja samolotu obejmuje wymianę skrzydeł na ultracienkie, wsparte zastrzałami. Mają mieć one znacznie większe wydłużenie niż standardowe. Dzięki temu samolot będzie mieć większą doskonałość, a tym samym lepsze podstawowe parametry. Konfiguracja, nazywana Transonic Truss-Braced Wing (TTBW), ma być bardziej oszczędna pod względem zużycia paliwa niż najlepsze obecnie w swojej klasie samoloty komercyjne. Zużycie paliwa ma być mniejsze nawet o 30%.
Boeing i NASA współpracowały nad tą koncepcją przez ponad dekadę w ramach programu Subsonic Ultra Green Aircraft Research (SUGAR). Uzyskane wyniki mają posłużyć do zaprojektowania nowej generacji samolotów wąskokadłubowych. Testy naziemne i w locie X-66A mają rozpocząć się w 2028.