Szwajcarski start-up Sirius Aviation ujawnił projekt samolotu dyspozycyjnego VTOL z napędem wodorowym Sirius Jet. Ma on być produkowany w dwóch wersjach – do użytku prywatnego i do realizacji komercyjnych usług jako latająca taksówka. Certyfikat samolotu i rozpoczęcie dostaw seryjnych maszyn Sirius Aviation planuje na 2025. Projekt Sirius Jet powstał we współpracy ze studiem innowacji BMW Designworks i szwajcarską Sauber Group zajmującą się sportami motorowymi.
Układ napędowy Sirius Jet ma być zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Generowana przez nie energia ma napędzać 28 elektrycznych wentylatorów kanałowych, z których 20 jest zamontowanych w głównych skrzydłach, a 8 w stateczniku. Pełne ładowanie ogniw ma trwać krócej niż pół godziny.
W wersji Sirius Business Jet samolot ma pomieścić pilota i do trzech pasażerów. Jego planowany zasięg wynosi 1850 km. Samolot ma latać na wysokości 9 km z prędkością 520 km/h.
Pasażerski Sirius Millennium Jet ma być większy. Ma mieścić do 5 pasażerów. Jego zasięg ma wynosić 1050 km.
Sirius Jet będzie prawie bezgłośny. Ma generować mniej niż 60 dB w odległości 100 m. To mniej więcej taki hałas, jaki generuje typowa zmywarka do naczyń. Samolot będzie mógł więc latać bez żadnych ograniczeń nad chronionymi obszarami zaludnionymi.