Alaka’i Technologies rozpoczęła certyfikację typu przez FAA samolotu eVTOL Skai (Wodorowy eVTOL Skai przed testami, 2021-10-02) zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Złożyła dokument G-1 i pracuje na G-2 Issue Paper, który chce złożyć do końca 2024. W przyszłym roku mogą rozpocząć się testy w locie prototypu pod nadzorem FAA.
Alaka'i zaprezentowała koncepcję czteromiejscowego Skai w 2019. O tego czasu zbudowała trzy pełnowymiarowe prototypy sześciowirnikowca i prowadzi ich testy w zawisie w swoim hangarze na małym lotnisku Minute Man Air Field niedaleko Bostonu. Przedsiębiorstwo uruchomiło tam stację tankowania ciekłego wodoru.
Zasięg Skai ma wynosić ponad 300 km. Zasięg kolejnej, większej wersji wielowirnikowca ma być dwukrotnie większy. Według twórców pojazdu właśnie duży zasięg jest jego główną zaletą i przewagą nad samolotami czysto elektrycznymi zasilanymi akumulatorami litowymi, których zasięg liczy się w zaledwie dziesiątkach kilometrach.
Z drugiej strony wodór jest jednym z najbardziej dostępnych paliw o największej gęstości energetycznej. Co więcej, ogniwa wodorowe mają znacznie większą trwałość niż akumulatory litowe. Z ekologicznego punktu widzenia ważne jest też, że 95% materiałów w wodorowych ogniwach paliwowych nadaje się do recyklingu.