Boeing, współpracując z BAE Systems, rozpoczął prace nad przystosowaniem wycofanych myśliwców F-16, do roli bezzałogowych celów powietrznych QF-16.
Obecnie rolę celów powietrznych pełnią przebudowane myśliwce F-4 Phantom II. Ostatnie z nich zakończyły służbę w kwietniu 1996. Ich żywot - jako bezzałogowych celów powietrznych - również zbliża się ku końcowi. W lotnictwie US Navy QF-4 wyleciał w swój ostatni lot w 2004. W USAF będą wykorzystywane do 2014.
Ze względu na wycofywanie najstarszych F-16 i wykruszanie się QF-4, Boeing otrzymał 8 marca od USAF zlecenie na przebudowę popularnych Falconów na bezzałogowe cele QF-16. Kosztem 69,7 mln USD Boeing, współpracując m.in. z amerykańską filią BAE Systems, stworzy prototyp samolotu i przygotuje się do seryjnej przebudowy.
Producent otrzymał na potrzeby tej fazy 6 przebudowanych samolotów, których większość posłuży do testów. Seryjna przebudowa rozpocznie się w 2014. USAF zamierza zmodernizować 126 egz. F-16.