Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Narodziny QF-16

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 02 czerwca 2010

Boeing, współpracując z BAE Systems, rozpoczął prace nad przystosowaniem wycofanych myśliwców F-16, do roli bezzałogowych celów powietrznych QF-16.

Pierwszy z wycofanych samolotów. Dotarł on do zakładów Cecil Field w Jacksonville już 22 kwietnia / Zdjęcie: Boeing

Obecnie rolę celów powietrznych pełnią przebudowane myśliwce F-4 Phantom II. Ostatnie z nich zakończyły służbę w kwietniu 1996. Ich żywot - jako bezzałogowych celów powietrznych - również zbliża się ku końcowi. W lotnictwie US Navy QF-4 wyleciał w swój ostatni lot w 2004. W USAF będą wykorzystywane do 2014.

Ze względu na wycofywanie najstarszych F-16 i wykruszanie się QF-4, Boeing otrzymał 8 marca od USAF zlecenie na przebudowę popularnych Falconów na bezzałogowe cele QF-16. Kosztem 69,7 mln USD Boeing, współpracując m.in. z amerykańską filią BAE Systems, stworzy prototyp samolotu i przygotuje się do seryjnej przebudowy.

Producent otrzymał na potrzeby tej fazy 6 przebudowanych samolotów, których większość posłuży do testów. Seryjna przebudowa rozpocznie się w 2014. USAF zamierza zmodernizować 126 egz. F-16.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.