Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zakaz przewozu litowych baterii

Lotnictwo cywilne, 29 grudnia 2007

Departament Transportu USA zdecydowanie ograniczył możliwość przewożenia na pokładach samolotów jednorazowych baterii litowych. Przepis wchodzi w życie 1 stycznia 2008. Amerykanie nie mogą wykluczyć, że baterie stały się przyczyną pożaru na transportowym DC-8 dwa lata temu.

Kadłub DC-8 całkowicie spłonął. Pewnej przyczyny pożaru nie udało się ustalić. Do zainicjowania ognia mogły się jednak przyczynić przechowywane luzem z jednym z bagaży litowe baterie

8 stycznia 2006 transportowy DC-8 należący do spółki przewozowej UPS zbliżał się do Filadelfii, kiedy załoga - na 23 minuty przed planowym zakończeniem lotu - wykryła ogień na pokładzie. Mimo, że pożar szybko się rozprzestrzeniał, pilotom udało się wylądować i opuścić przez okno kokpit samolotu. Straż pożarna ugasiła płomienie dopiero po 4 godzinach.

Do dzisiaj władze lotnicze nie mają pewności, co było przyczyną pożaru. Wskazano jedynie na kilka możliwych scenariuszy. W jednym z nich ogień zainicjowało spięcie wywołane przez przewożone luzem w jednym z bagaży litowe, jednorazowe baterie.

Stało się to powodem podjęcia przez departament transportu decyzji o drastycznym ograniczeniu wnoszenia takich baterii na pokłady samolotów pasażerskich i transportowych. Przepis obowiązuje od 1 stycznia 2008. Tylko w dwóch wypadkach zezwolono na przewożenie baterii litowych: kiedy będą one zamontowane w urządzeniach elektronicznych lub kiedy znajdą się w bagażu podręcznym. W takim jednak wypadku nie może być ich więcej niż dwie, w oryginalnym opakowaniu lub w osobnych torebkach z tworzywa sztucznego, co ma zapobiec zwarciu.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.