W ponad 1800 urządzeniach elektronicznych, głównie montowanych w amerykańskich statkach powietrznych, wykryto zamienniki oryginalnych części, w większości chińskiej produkcji.
Problem wykorzystywania tańszych zamienników ujawniono w czasie posiedzenia senackiej komisji sił zbrojnych. Okazało się, że proceder ten wykryto w 2009, w systemach elektronicznych, dostarczanych przez L-3 Communications, Raytheona i Boeinga. Na milion zbadanych zestawów, zamienniki wykryto w 1800 przypadkach. W większości dotyczyły one statków powietrznych: samolotów transportowych C-17, C-130J i C-27J Spartan, morskich P-8A Poseidon i śmigłowców CH-46 lotnictwa korpusu piechoty morskiej. Prowadzone jest obecnie 225 dochodzeń w tych sprawach.
Tańsze zamienniki pochodzą z różnych krajów, również z Wielkiej Brytanii i Kanady, jednak w 70% wykrytych wypadków - bezpośrednio z Chin (część podzespołów z innych krajów, także miała chińską proweniencję). Hong Dark Electronic Trade dostarczyła m.in. chipy pamięci dla wyświetlaczy ciekłokrystalicznych produkowanych przez L-3.
Śledczy twierdzą, że ich zastosowanie może doprowadzić do pogorszenia jakości obrazu, utraty danych, a nawet całkowitego wygaśnięcia ekranu, informującego załogę o stanie silników, zapasie paliwa, lokalizacji samolotu i przekazującego informacje o zagrożeniach. Do tej pory nie stwierdzono jednak bezpośredniego związku między zamiennikami a opisanymi wypadkami lub zdarzeniami lotniczymi.