Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Odrzucony protest SAIC

Przemysł zbrojeniowy, 06 grudnia 2011

Amerykańskie parlamentarne biuro kontroli rządu (GAO), oddaliło protest grupy przemysłowej pod kierownictwem SAIC, dotyczący przetargu na GCV, nowy bwp US Army.

Grupa SAIC-Boeing - do której włączono też niemieckie spółki Rheinmetall i Krauss-Maffei Wegmann, oferujące doświadczenia w budowie przedstawionego na zdjęciu bwp Puma - straciła nie tylko wstępny kontrakt o wartości ok. 450 mln USD, ale szansę o ubieganie się o zlecenie o potencjalnej wartości 7,6 mld, a docelowo nawet 40 mld USD / Zdjęcie: Bundeswehra

W poszukiwaniu następców wiekowych transporterów M113, a w dalszej kolejności również wozów typu Bradley, Pentagon i US Army rozpisały wiosną kolejny już przetarg na bojowy wóz piechoty wojsk lądowych (zobacz: Nowy przetarg na GCV). Po ocenie nadesłanych wstępnych projektów, w sierpniu wybrano do dalszych prac propozycje duetu BAE Systems-Northrop Grumman, oraz grupy General Dynamics Land Systems, wspieranej m.in. przez Lockheed Martina i Raytheona.

Grupa SAIC-Boeing, która liczyła - zgodnie w wcześniejszymi zapowiedziami - że zlecenie na prace projektowe otrzymają wszyscy oferenci, złożyła w tej sprawie protest do GAO (zobacz: Protest SAIC). Skarżący zarzucał komisji przetargowej bezpodstawne odrzucenie oferty oraz błędy w procesie wyboru.

Przedstawiciele GAO zakończyli rozpatrywanie protestu wczoraj, oznajmiając, że wojska lądowe podjęły decyzję prawidłowo i nie faworyzowały pozostałych konkurentów. Zamyka to drogę SAIC i Boeingowi do skasowania wyników przetargu i rozpoczęcia procedury na nowo.

Nie musi to jednak przesądzać o całkowitej porażce grupy. Przedstawiciele Pentagonu wskazywali, że równolegle do toczącego się postępowania, będą rozpatrywać wszelkie rozwiązania alternatywne, pozostawiając możliwość odstąpienia od wyników przetargu w każdej niemal chwili. W listopadzie odpowiedzialny w resorcie obrony za wojska lądowe John McHugh poinformował, że wojsko rozpatrzy możliwość licencyjnej produkcji niemieckich Pum, w obliczu problemów z rodzimymi GCV. I choć scenariusz ten jest mało prawdopodobny, pozostawia nadzieję dla dzisiaj przegranej grupy przemysłowej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.