Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Prezentacja makiety Ka-62

Lotnictwo cywilne, 19 maja 2012

Wiertoliety Rosiji przedstawiła na targach HeliRussia 2012 makietę Ka-62, cywilnej odmiany wojskowego Ka-60. Pierwsze dostawy zaplanowano na 2015.

Rosjanie deklarują, że połowa materiałów wykorzystanych do budowy kadłuba i wirników Ka-62 to kompozyty / Zdjęcie: Wiertoliety Rosiji

Pierwszy prototyp Ka-60 wzniósł się w powietrze w grudniu 1998. Śmigłowiec o maksymalnej masie startowej 6,5 t jest przeznaczony dla wojska i napędza go para rosyjskich silników Rybinsk RD-600V, o maksymalnej mocy ok. 1300 KM każdy. Obecnie jest dostarczany w niewielkich partiach, przy czym całkowite zapotrzebowanie resortów siłowych określane jest na ok. 200 egz.

Kamow zakładał także uruchomienie produkcji śmigłowców na rynek cywilny. Jednym z proponowanych modeli jest Ka-62, różniący się od pierwowzoru m.in. innymi silnikami. Już w 2011 podpisano w francuską Turbomeca umowę o dostawach pierwszych 40 jednostek napędowych Ardiden 3G, o maksymalnej mocy stałej 1525 KM oraz mocy startowej 1725 KM.

Oprócz tego Ka-62 otrzyma szklany kokpit autorstwa petersburskiej spółki Transas, nowy pięciołopatowy wirnik główny i dodatkową instalację hydrauliczną. Wzmocnieniu i częściowemu przeprojektowaniu ulega kadłub oraz podwozie. Inne mają być także siedzenia załogi i do 14 pasażerów.

Pierwszy lot nowej konstrukcji powinien odbyć się w sierpniu przyszłego roku, a pierwsze dostawy planowane są na 2015. Produkcja seryjna będzie realizowana w zakładach w Arseniewie, niedaleko Władywostoku.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.