Tres Clements, obecny właściciel samolotu Boomerang zaprojektowanego przez Burta Rutana, zainstalował w jego kokpicie wyświetlacze ciekłokrystaliczne, modernizując oryginalną konstrukcję.
Boomerang jest jedynym samolotem swojego typu. Jego konstrukcję Burt Rutan oparł o dwusilnikowego Beechcraft Barona. Dla poprawienia charakterystyk w czasie lotu z jednym czynnym silnikiem, zdecydował się jednak na asymetryczną konstrukcję. Jego samolot jest w istocie dwukadłubowcem, przy czym w jednym znajdują się miejsca dla 4-5 osób i 210-konny silnik. Drugi krótszy i położony nieco wyżej kadłub mieści silnik o mocy 200 KM oraz bagażnik. Taki układ zapewnia lot po prostej także przy wyłączeniu lub usterce połowy układu napędowego.
Zbudowany z kompozytów samolot osiąga prędkość maksymalną niemal 500 km/h i przelotową ok. 410 km/h. Przy niższej prędkości ekonomicznej zasięg wynosi 3800 km. To większe wartości, niż dla klasycznych konstrukcji dwusilnikowych o podobnej wielkości.
Burt Rutan, legendarny założyciel Scaled Composites (zobacz np.: Stratolaunch na podbój Kosmosu, 2011-12-19), używał Boomeranga jako samolotu dyspozycyjnego w latach 1996-2002. Potem maszyna trafiła na 9 lat do zakładowego hangaru. W 2011 kupił ją pracownik spółki, Tres Clements i przy pomocy kolegów z pracy przywrócił samolot do stanu lotnego.
W br. Clements zdecydował się na wymianę części awioniki i kontrolującego pracę silników oryginalnego komputera Apple 5300C PowerBook, który obecnie nie tylko jest przestarzały, ale nie ma już możliwości jego serwisowania. Nowy właściciel wybrał wyświetlacze i urządzenia spółki UAV Navigation Awionics (w tym zestaw nawigacji bezwładnościowej), które dzielą kokpit ze starymi, analogowymi urządzeniami. Tres Clements zapowiedział stałe wykorzystywanie Boomeranga i odwiedzanie imprez lotniczych w USA. Mimo upływu czasu samolot – ze względu na nietypowy wygląd – cieszy się bowiem ogromnym zainteresowaniem publiczności.