Armia Brazylii ogłosiła konkurs ofert na modernizację ponad 500 amerykańskich gąsienicowych transporterów opancerzonych M113.
Od uczestniczących w przetargu wymaga się złożenia propozycji cenowych obejmujących wymianę silnika, układu przenoszenia jego momentu obrotowego i zastosowania nowoczesnych gąsienic (mile widziane są jednoczęściowe, gumowe). Nie jest wykluczone, że w szranki prócz preferowanych przedsiębiorstw lokalnych staną także Izraelczycy, bardzo silni na kontynencie południowoamerykańskim, a do tej pory posługujący się ponad 4 tysiącami wszechstronnie zmodernizowanych M113.
W latach 60. i 70. ubiegłego wieku armia brazylijska zakupiła w sumie 584 amerykańskie wozy M113. W latach 1980. poddane one zostały modernizacji do lokalnego standardu M113BR własnym sumptem w zakładach Motopecas Transmisiones. Metamorfoza polegała na wymianie silników na 180-konne (przy 2800 obr./min.) turbodiesle Mercedes-Benz OM352-A. Nowe jednostki napędowe połączono z oryginalnymi amerykańskimi układami transmisyjnymi TX-200-2. Dodano także wzmocnione opancerzenie przedniej płyty pancerza i osłonięte stanowisko strzelca półcalowego kaemu M-2HB. Otrzymano w ten sposób pojazdy, które odpowiadają standardowi M113ACAV US Army.
W 2005 armia brazylijska pokazała prototyp pojazdu wyposażonego w nowy silnik MWM-International 607 TCA.
Na podstawie informacji Santiago Rivasa