Na konferencji IAV w Farnborough niemieckie przedsiębiorstwo Uniqueco ujawniło projekt wozu Lizard 4x4 dla jednostek specjalnych, bazującego na lekkim samochodzie terenowym Tecdrah.
Lizard ma być lekkim wozem przeznaczonym do użycia w działaniach specjalnych. Nowy pojazd bazuje na samochodzie terenowym Tecdrah rozwijanym przez niemieckie przedsiębiorstwo Travtec Automotive. Pokazano go po raz pierwszy w 2011 na międzynarodowych targach pojazdów użytkowych IAA w Hannowerze.
Tecdrah jest nowatorską konstrukcją w gałęzi samochodów terenowych. Został oparty na ramie przestrzennej wykonanej z stali cynkowanej i aluminium, a elementy nadwozia wykonane są z formowanych tworzyw sztucznych ABS i PMMA. W odmianie cywilnej pojazd ma masę około 1300 kg, co jest znacznym postępem w porównaniu do konkurencyjnych konstrukcji. Wóz napędzany jest silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,7 litra. Napęd jest przekazywany na wszystkie 4 koła za pomocą specjalnie zaadaptowanej 6-biegowej skrzyni manualnej. Zarówno istniejąca wizualizacja, jak i dane techniczne pojazdu bazowego sugerują, że zawieszenie będzie niezależne, oparte na kolumnach McPhersona.
Wojskowy Lizard ma być lżejszy, niż wersja cywilna. Masa pojazdu ma wynosić 1200 kg, zaś nośność 1500 kg. Samochód zostanie wyposażony w osłony balistyczne rozwijane przez Rheinmetall Chempro, zapewniające ochronę – w zależności od zamówienia – na poziomach od 1 do 3 według STANAG 4569. Odpowiada to odporności na amunicję strzelecką do przeciwpancernych pocisków kalibru 7,62 mm (7,62 mm x 51 NATO i 7,62 mm x 54R) wystrzelonych z odległości 30 m włącznie. Osłona przeciwwybuchowa ma być na poziomach od 1 do 2 według STANAG 4569, czyli od odłamków granatów ręcznych i min przeciwpiechotnych do 6-kg min przeciwpancernych detonujących pod jednym z kół. Prędkość maksymalna pojazdu ma wynosić 158 km/h, a zasięg 1160 km.