Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wyjaśniona przyczyna rozbicia F-16

Lotnictwo wojskowe, 21 lutego 2013

Według opublikowanego przez USAF raportu, bezpośrednim powodem wypadku z udziałem myśliwca F-16C, do którego doszło 22 lipca 2012, było niekontrolowane odcięcie dopływu paliwa do silnika.

Raport komisji USAF nie wyjaśnia przyczyny błędnego zadziałania zaworu. Eksperci nie są w stanie uczynić tego bez zbadania samego urządzenia, którego nie udało się jednak wyłowić z oceanu ekipom poszukiwawczym / Zdjęcie: USAF

Do wypadku z udziałem F-16 doszło 22 lipca 2012 (W Japonii rozbił się F-16, 2012-07-22). Lecący z bazy Misawa w prefekturze Aomori na Alaskę myśliwiec, wpadł do Pacyfiku na wschód od Kuryli. Pilot zdołał się katapultować i po kilkugodzinnej akcji poszukiwawczej podjął go japoński statek badawczy.

W związku z wydarzeniem, USAF czasowo zawiesiły loty pozostałych myśliwców F-16 stacjonujących w Japonii (Zawieszenie lotów F-16, 2012-07-26). Badaniem przyczyn wypadku zajęła się specjalna komisja wojsk lotniczych USA. Opublikowany przez nią przed kilkoma dniami raport, wyjaśnia przyczyny zdarzenia.

Według USAF, bezpośrednim powodem wypadku było niekontrolowane odcięcie dopływu paliwa do silnika myśliwca. Stało się tak wskutek częściowego, a następnie pełnego zamknięcia się zaworu regulującego przesył nafty do jednostki napędowej. Stan ten trwał przez ponad 7 minut.

Pomimo kilkukrotnych prób uruchomienia silnika i po konsultacji z dowództwem, pilot podjął decyzję o katapultowaniu się. Niedługo potem myśliwiec spadł do oceanu i rozbił się.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.