W pierwszym kwartale 2008 Airbus zebrał potwierdzone zamówienia na 395 samolotów. Aż o 107 więcej niż Boeing.
Do 31 marca Airbus uzyskał zamówienia na 420 nowe samoloty, ale jednocześnie potencjalni odbiorcy zrezygnowali z 25 maszyn. Boeing uzyskał zamówienia na 289 samolotów przy rezygnacji tylko z jednego. W pierwszym kwartale Airbus dostarczył 123 samoloty, podczas gdy jego amerykański rywal 115.
Airbus najwięcej zamówień uzyskał na samoloty rodziny A320 - 302 minus 12 rezygnacji. Najpopularniejszym modelem Boeinga pozostaje 737 - 187 zamówionych przy rezygnacji z jednego samolotu. Na rodzinę A330, 340 i 350 przypadło w pierwszym kwartale 115 zamówień przy rezygnacji z 13 samolotów. Boeingów 777 i 787 zamówiono 101. Minimalne były zamówienia w grupie największych maszyn: trzy A380 i jeden 747.
W pierwszym kwartale 2007 wyraźnie wygrywał Boeing. Uzyskał wówczas zamówienia na 185 samolotów, o 51 więcej niż Airbus, który przeżywał wówczas kryzys.