25 stycznia niskokosztowe linie lotnicze Norwegian Air Shuttle poinformowały o złożeniu zamówienia na 100 samolotów Airbus A320neo z opcją na 50 kolejnych, a także 100 Boeingów 737 MAX 8, z prawami zakupu 100 kolejnych samolotów tego typu i 22 egzemplarze 737-800. Według oficjalnego oświadczenia przewoźnika całkowita wartość zamówienia to 127 mld NOK (21,84 mld USD).
Posunięcie norweskiego towarzystwa zasługuje na uwagę nie tylko ze względu na liczbę zakupionych samolotów. Jest to zarazem największe zamówienie złożone przez europejskie linie lotnicze w historii Boeinga i pierwsze dotyczące najnowszego produktu koncernu z Seattle, a także pierwszy kontrakt Norwegów zawarty z Airbusem. Co więcej, Norwegian to pierwszy przewoźnik ze Starego Kontynentu, który jednocześnie zakupił samoloty tej samej kategorii, produkowane przez dwa rywalizujące ze sobą przedsiębiorstwa, w tak imponującej liczbie. Wprawdzie w przeszłości inni niskokosztowi przewoźnicy także nabywali statki powietrzne w ilościach hurtowych, ale pozostawali wierni jednemu typowi (Ryanair - B737-800, a easyJet - A319). Kontrakt, jaki Skandynawowie zawarli z Airbusem i Boeingiem śmiało można porównać z ubiegłoroczną umową American Airlines - potentata na rynku transportu lotniczego, który anonsował zakup 260 samolotów z rodziny A320 z opcją i prawami zakupu kolejnych 365 egzemplarzy z rodziny A320neo i 200 B737 Next-Generation, z opcją na dalszych 100.
Flota Norwegian liczy obecnie 62 samoloty, wyłącznie produkcji Boeinga: 48 egzemplarzy 737-800 i czternaście 737-300. Oprócz tego przewoźnik oczekuje na dostawę 56 B737-800 i 6 Dreamlinerów w wersji 787-8.
W ubiegłym roku z usług skandynawskiego towarzystwa skorzystało prawie 16 mln pasażerów, co dało mu trzecie miejsce wśród europejskich linii niskokosztowych. Norwegian obsługuje obecnie ponad 300 tras do 118 portów położonych w 36 krajach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie.