Boeing zaprezentował samochód terenowy dla jednostek sił specjalnych (SOF), jako odpowiedź na zapytanie ofertowe (Request for Poposals) Amerykańskiego Dowództwa Operacji Specjalnych (USSOCOM).
Prezentacja Phantom Badger odbyła się na terenie siedziby Boeing Phantom Works w pobliżu St. Louis w Missouri. Dla przypomnienia, to samo przedsiębiorstwo odpowiada m.in. za rozwój konstrukcji bezzałogowego samolotu na paliwo wodorowe, Phantom Eye (Drugi lot Phantom Eye, 2013-02-28).
Phantom Badger został opracowany zgodnie z wymogami ogłoszonego w lutym br. RFP, zmierzającego do wyboru nowego pojazdu (Internally Transportable Vehicle) dla SOCOM. Celem przetargu jest wyłonienie konstrukcji przystosowanej do transportu na pokładzie pionowzlotu V-22 Osprey (MV-22B transportuje Humvee , 2013-04-15).
Udział w opracowaniu konstrukcji brała MSI Defense Solutions, specjalizująca się w wojskowych zastosowaniach rozwiązań znanych ze sportów samochodowych. Z tego względu, Phantom Badger ma kilka rozwiązań konstrukcyjnych skopiowanych z samochodów startujących w słynnych wyścigach NASCAR.
Pomimo większych gabarytów i lepszego opancerzenia, pojazd Boeinga charakteryzuje się porównywalnymi możliwościami operowania w terenie, jak mniejsze i lżejsze czterokołowce (quady). Z kolei pod względem właściwości jezdnych, Phantom Badger ma nie odróżniać się od konstrukcji typu HMMWV. Producent miał potwierdzić to w czasie testów terenowych realizowanych na terenie poligonu w Fort Bragg oraz Nevada Automotive Testing Center.
Ze względu na otwarte postępowanie przetargowe, którego finalizacja spodziewana jest pod koniec br., producent nie przedstawił szczegółów technicznych konstrukcji. Wiadomo jedynie, że Phantom Badger dysponuje możliwością skręcania wszystkim kołami, a także wzmocnionym zawieszeniem, przystosowanym do jazdy w terenie. Modułowość konstrukcji pozwala z kolei na doposażenie go w zależności od wykonywanej misji. Wymiana zainstalowanego wyposażenia trwa około 30 min.