Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Hiszpański bsl będzie budowany w Polsce

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 11 grudnia 2013

Airbus Military planuje uruchomienie w zakładach na warszawskim Okęciu produkcji komponentów bezzałogowych samolotów rozpoznawczych ATLANTE.

Skrzydła i usterzenie bezzałogowca hiszpańskiego ATLANTE powstawać mają w zakładach Airbus Military na warszawskim Okęciu / Zdjęcie: Cassidian

Konstrukcję bezzałogowca ATLANTE (Avion Tactico de Largo Alcante No Tripulado Espanol), na zlecenie hiszpańskich sił zbrojnych, opracowała spółka EADS CASA (obecnie Airbus Military). Program jego budowy zawarto w programie madryckiego Ministerstwa Przemysłu na lata 2007-2012, a sfinansowano ze środków Centrum Rozwoju Techniczno-Przemysłowego – CDTI – ciała podległego Ministerstwu Nauki i Innowacji.

Za poszczególne elementy programu odpowiadają EADS Cassidian (płatowiec), Indra Sistemas (awionika, optronika), GMV (układ sterowania lotem, autopilot, koncepcja startu i lądowania) i Aries Ingenieria y Systemas. Produkcję postanowiono powierzyć spółce EADS CASA (Airbus Military). Jej szefowie zdecydowali że skrzydła i usterzenie ATLANTE wytwarzane będą w Warszawie, gdzie już teraz powstają podzespoły i realizowane są przeglądy samolotów transportowych C295 (Pierwszy C295 po przeglądzie, 2012-08-27, Centrum obsługowe Airbus Military w Warszawie, 2011-11-18) i wytwarza się elementy komunikacyjnych Airbusów. Według naszych informacji, o lokalizacji produkcji najnowszego bezzałogowca hiszpańskiego zadecydował przede wszystkim poziom kosztów wytwarzania.

ATLANTE po raz pierwszy wzbił się w powietrze 28 lutego 2013, na terenie bazy lotniczej Rozas na obrzeżach Castro de Rey w prowincji Lugo (Oblot nowego europejskiego bezzałogowca, 2013-03-01). Bsl przeznaczony jest do prowadzenia całodobowego rozpoznania przez 20 godzin w trudnych i bardzo trudnych warunkach atmosferycznych. Ma on również samodzielnie lokalizować cele, podświetlać je i automatycznie korygować ogień artylerii.

Cały polowy zestaw liczyć ma 4 samoloty, naziemną stację kontroli lotu, wyrzutnię (ATLANTE startuje ze specjalnej katapulty, a ląduje na spadochronie, można także dołączyć do niego tymczasowe podwozie), zespół transportowy oraz sekcję obsługi technicznej i przygotowania do misji.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.