Rząd w Berlinie zdecydował się skorzystać z opcji zakupu 20 kolejnych lekkich śmigłowców bojowych H145M.
Transakcje
CPK i Polskie Porty Lotnicze (PPL) podpisały umowę inwestycyjną dotyczącą współpracy przy budowie lotniska Port Polska.
Królewskie kanadyjskie wojska lotnicze (RCAF) zamówiły sześć odrzutowców klasy biznes Global 6500.
Ministerstwo obrony Chorwacji zamówiło dla wojsk lądowych 44 czołgi Leopard 2A8. Zastąpią czołgi M-84, które zostaną przekazane Ukrainie.
W listopadzie 2025 Boeing dostarczył tylko 44 samoloty komunikacyjne i ich pochodne. W tym czasie uzyskał zamówienia netto na 126 nowych maszyn tej klasy.
Z powodu wzrostu kosztów Szwajcaria zamierza kupić mniej samolotów stealth F-35A niż planowała. Ich liczba zostanie dostosowana do budżetu, określonego na 6 mld CHF.
Peru zamówiło wstępnie 54 czołgi K2 i 141 kołowych transporterów opancerzonych K808 za 1,7-2,0 mld USD. Umowa ma zostać zatwierdzona do czerwca 2026.
MO Holandii kupuje trzy dodatkowe śmigłowce morskie NH90 NFH.
Kanada uzyskała od Departamentu Stanu zgodę na zakup tysięcy sztuk uzbrojenia klasy powietrze-ziemia.
Delegacja z Chorwacji podpisała w Pałacu Elizejskim umowę na armatohaubice samobieżne CAESAR i list intencyjny w sprawie modernizacji samolotów Rafale.
Aktywa Spirit AeroSystems zostały przejęte przez Airbusa i Boeinga.
Dania podpisała z Diehl Defence umowę na dostawę systemu obrony powietrznej IRIS-T SLM.
Departament Stanu zezwolił na sprzedaż do Danii systemó obrony powietrznej IFPC z systemem dowodzenia IBCS, a także pocisków p-p AIM-120C-8 AMRAAM.
















