Altair

Archiwum Nowy numer Redakcja

Raport WTO

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Dwumiesięcznik. Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Lotnik GAM

Miesięcznik LOTNIK general aviation magazine dla osób profesjonalnie i z zamiłowania zajmujących się lotnictwem użytkowym w tym przede wszystkim jego praktycznym aspektom.

Autoryzacja
Resetuj hasło

Wiadomości



Kolejne śmigłowce dla Dęblina

Lotnictwo wojskowe, 06 marca 2014

Akademicki Ośrodek Szkolenia Lotniczego WSOSP zakupił kolejne śmigłowce.

Jeden ze śmigłowców Cabri G2, używanych przez dębliński AOSzL / Zdjęcie: Maciej Kotas

Akademicki Ośrodek Szkolenia Lotniczego, działający przy Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych w powiększy swoją flotę o 3 kolejne śmigłowce Helicopteres Guimbal Cabri G2. Trafią one do Dęblina do połowy sierpnia br.  

Zgodnie z umową, uczelnia zapłaci za nowe wiropłaty 5,1 mln zł brutto. Za tę sumę dostarczone zostaną także części zamienne i dokumentacja eksploatacyjna. Warunki kontraktu zapewniają też przeszkolenie 2 mechaników w zakresie obsługi wiropłatów.

Maksymalna masa startowa Cabri G2 wynosi 700 kg. Śmigłowiec napędzany jest silnikiem tłokowym Textron Lycoming O360-J2A, z elektronicznym zapłonem i cyfrowym regulatorem obrotów, o mocy 108 kW (145 KM) . Umożliwia on wiropłatowi rozwinięcie prędkości przelotowej 185 km/h. Zasięg maksymalny to 700 km, a długotrwałość lotu – 5,8 h.

Cabri G2 są używane do szkolenia pilotów w ponad 10 krajach, m.in. w Niemczech, Szwajcarii, Australii i Nowej Zelandii. Przypomnijmy, że AOSzL ma w swojej flocie dwa śmigłowce tego typu, przekazane pod koniec października 2103 (Nowe nabytki Sił Powietrznych, 2013-11-04).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2014 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.