Altair

Archiwum Nowy numer Redakcja

Raport WTO

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Dwumiesięcznik. Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Lotnik GAM

Miesięcznik LOTNIK general aviation magazine dla osób profesjonalnie i z zamiłowania zajmujących się lotnictwem użytkowym w tym przede wszystkim jego praktycznym aspektom.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autoryzacja
Resetuj hasło

Wiadomości



Kolejne śmigłowce dla Dęblina

Lotnictwo wojskowe, 06 marca 2014

Akademicki Ośrodek Szkolenia Lotniczego WSOSP zakupił kolejne śmigłowce.

Jeden ze śmigłowców Cabri G2, używanych przez dębliński AOSzL / Zdjęcie: Maciej Kotas

Akademicki Ośrodek Szkolenia Lotniczego, działający przy Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych w powiększy swoją flotę o 3 kolejne śmigłowce Helicopteres Guimbal Cabri G2. Trafią one do Dęblina do połowy sierpnia br.  

Zgodnie z umową, uczelnia zapłaci za nowe wiropłaty 5,1 mln zł brutto. Za tę sumę dostarczone zostaną także części zamienne i dokumentacja eksploatacyjna. Warunki kontraktu zapewniają też przeszkolenie 2 mechaników w zakresie obsługi wiropłatów.

Maksymalna masa startowa Cabri G2 wynosi 700 kg. Śmigłowiec napędzany jest silnikiem tłokowym Textron Lycoming O360-J2A, z elektronicznym zapłonem i cyfrowym regulatorem obrotów, o mocy 108 kW (145 KM) . Umożliwia on wiropłatowi rozwinięcie prędkości przelotowej 185 km/h. Zasięg maksymalny to 700 km, a długotrwałość lotu – 5,8 h.

Cabri G2 są używane do szkolenia pilotów w ponad 10 krajach, m.in. w Niemczech, Szwajcarii, Australii i Nowej Zelandii. Przypomnijmy, że AOSzL ma w swojej flocie dwa śmigłowce tego typu, przekazane pod koniec października 2103 (Nowe nabytki Sił Powietrznych, 2013-11-04).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2015 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.