Reklama
Reklama

W najbliższym czasie Inspektorat Uzbrojenia MON rozpocznie postępowanie przetargowe na zakup Kołowych Transporterów Rozpoznania Inżynieryjnego.

Na zdjęciu pojazd, który w założeniach programu NCBiR był dedykowany jako platforma dla KTRI, ze względu na wyjątkowo duże wymiary, a przez to wyporność wymaganą od pływającego transportera / Zdjęcie: AMZ Kutno

Inspektorat Uzbrojenia MON (IU) ogłosił, że zakończył już rozpoczęty w lutym 2014 dialog techniczny, którego celem było określenie możliwych do spełnienia przez przemysł założeń taktyczno-technicznych w programie budowy Kołowego Transportera Rozpoznania Inżynieryjnego (KTRI).

Rzecznik IU, ppłk Małgorzata Ossolińska powiedziała RAPORT-wto: dialog techniczny wykazał możliwość opracowania przez przemysł krajowy KTRI. Na chwilę obecną w uzgodnieniu są podstawy merytoryczne. Po uzgodnieniu planowane jest uruchomienie postępowania przetargowego.

W dialogu technicznym uczestniczyli: samodzielnie WZM Siemianowice Śląskie, oraz w ramach konsorcjów: AMZ Kutno – wraz z WITI Wrocław i KEN-BIT – oraz Polski Holding Obronny, wraz z PCO, Bumar Elektronika, BZE Belma, ZM Tarnów i Cenrex.

Pojazdy KTRI mają zastąpić konstrukcje posowieckie. Przedstawiciele MON wymagali wstępnie, by mogły one przewozić całą gamę sprzętu, co wykluczało wykorzystanie dostępnych, klasycznych konstrukcji obecnie produkowanych lub wykorzystywanych wozów. Szacuje się, że Wojsko Polskie potrzebuje ok. 50 takich wozów.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.