Northrop Grumman może wznowić prace nad realizacją kontraktu dla US Navy, w ramach programu Broad Area Maritime Surveillance Unmanned Aircraft System (BAMS UAS). Protest Lockheed Martina został odrzucony.
Northrop Grumman podpisał 22 kwietnia 2008 z US Navy umowę o rozwoju i przekazaniu dwóch prototypów morskich bezzałogowców rozpoznawczych dalekiego zasięgu, o planowanym oznaczeniu RQ-4N. Będzie to rozwojowa wersja samolotu RQ-4B (Block 20), czyli najnowszego modelu doskonale znanego Global Hawka (zobacz: Morski Global Hawk). Dwa samoloty tego typu (w wersji Block 10) służą do celów testowych w marynarce od 2006.
Ostatecznie, kosztem przynajmniej 1 164 mln USD, Northrop opracuje i przekaże US Navy samoloty o standardowej długotrwałości lotu 24 h, prędkości przelotowej 635 km/h i wyposażeniu rozpoznawczym o masie do 1360 kg. Umowa zakłada również dostarczenie dwóch stanowisk kontroli lotu i stanowiska laboratoryjnego.
Porozumienie oprotestował dwa tygodnie później Lockheed Martin, który proponował zmodernizowanego RQ-9 Predator B (obecnie MQ-9 Reaper).
Sprawę zbadało amerykańskie biuro kontroli rządu (Government Accountability Office, GAO) przy Kongresie USA. Śledczy uznali jednak, że w procesie przetargowym nie popełniono błędów, a wersja rozwojowa Global Hawka stanowi najlepszą propozycję dla US Navy.
Wynikłe w protestu ponad 3-miesięczne opóźnienie, nie powinno mieć większego wpływu na dotrzymanie terminu przekazania pierwszego, prototypowego systemu - w 2014. RQ-4N będą stanowiły dopełnienie załogowych, morskich Boeingów P-8 Poseidon, opartych o kadłub cywilnego B 737-800.