All Nippon Airways (ANA), pierwsza linia lotnicza, która w kwietniu 2004 złożyła zamówienie na 50 Boeingów B787, zawarła porozumienie w sprawie nowych terminów dostaw. Pierwsze Dreamlinery rozpoczną służbę w sierpniu 2009.
ANA miała otrzymać Dreamlinery jako pierwszy przewoźnik na świecie, w maju 2008. Z powodu opóźnień w programie produkcji (zobacz: B787 o kolejny miesiąc później), termin ten okazał się jednak nierealny. Amerykański producent został zmuszony do renegocjowania warunków dostaw z większością z 54 linii, które do tej pory złożyły potwierdzone zamówienia na nowe samoloty.
Osiągnięte wczoraj porozumienie z ANA zakłada, że pierwszy B787 trafi do Japonii w sierpniu 2009, 14 miesięcy po pierwotnym terminie. Zachowano przy tym ogólną liczbę zamówionych maszyn - 50 egz. Ich dostawy zakończą się jednak nie w 2015, jak planowano 4 lata temu, a w 2017. Zamiast średnio 7 samolotów na rok, ANA będzie otrzymywać 6 egz.
By wypełnić powstała lukę, Japończycy w latach 2010-2011 wprowadzą do służby 9 B767-300ER. Zmienią również terminarz wycofywania obecnie wykorzystywanych samolotów oraz usług remontowych. ANA dysponuje 189 samolotami, wśród których zdecydowanie przeważają maszyny Boeinga.