Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby Gulfstreama G500

Lotnictwo cywilne, 11 sierpnia 2015

Gulfstream poinformował o przebiegu prób w locie swojego najnowszego odrzutowca klasy biznes – G500.

Pierwszy prototyp odrzutowca klasy biznes G500 wylatał dotychczas 15 godzin / Zdjęcie: Gulfstream

Pierwszy przedseryjny G500 został oblatany 18 maja br. Od tamtej pory wykonał 5 lotów, trwających łącznie 15 godzin. W ich trakcie samolot rozwinął prędkość maksymalną M0,80 i wysokość 11 735 m. Najdłuższy lot trwał ponad 4 godziny (Oblot Gulfstreama G500, 2015-05-20).

W ostatnich tygodniach prototypowy G500 został poddany zaplanowanym wcześniej modyfikacjom. Pod koniec bieżącego miesiąca jego próby w locie zostaną wznowione. Dwa inne przedseryjne G500 są przygotowywane do oblotów. Trwa także produkcja czwartego G500. Rozpoczęto również wytwarzanie prototypu nieco większego G600.

Według przewidywań producenta proces certyfikacyjny G500, zgodnie z wymaganiami FAA i EASA, zakończy się w 2017. Seryjne samoloty mają być dostępne w następnym roku. W 2018 Certyfikaty Typu amerykańskich i europejskich władz lotniczych uzyskać ma G600. Pierwsze seryjne samoloty tego typu trafią do użytkowników w 2019.

Zespoły napędowe nowych Gulfstreamów stanowić mają silniki z rodziny Pratt & Whitney Canada PW800. W G500 zostaną zabudowane dwa PW814GA, rozwijające ciąg 67,75 kN każdy, a do napędu G600 zostanie użyta para PW815GA, o ciągu 69,7 kN każdy. Obydwie konstrukcje uzyskały już Certyfikaty Typu Ministerstwa Transportu Kanady w lutym br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.