Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Smutne święto argentyńskiego lotnictwa

Lotnictwo wojskowe, 19 sierpnia 2015

W 103. rocznicę istnienia lotnictwo wojskowe Argentyny nie ma środków umożliwiających wykonywanie operacji bojowych.

Argentyńskie Mirage / Daggery mają za sobą ponad 40 lat służby, w trakcie której wylatały ponad 130 tys. godzin. Ich eksploatacja zakończy się w listopadzie br. / Zdjęcie: MO Argentyny

11 sierpnia, dzień po 103. rocznicy utworzenia Fuerza Aérea Argentina (FAA, wojsk lotniczych Argentyny), minister obrony Agustin Rossi wydał rozporządzenie o skróceniu dnia pracy jednostek administracyjnych wspomnianego rodzaju sił zbrojnych do 5 godzin, począwszy od 18 sięrpnia. Powodem jest konieczność oszczędzania energii elektrycznej, materiałów biurowych, a także jedzenia. Następnym krokiem będzie skrócenie tygodnia pracy do 3 dni (środa-piątek).

Jak donosi MercoPress, ograniczenia wprowadzono w wyniku niedoborów finansowych i długów FAA, w wysokości ok. 500 mln ARS (ponad 200 mln zł). Z sumy tej ok. 200 mln ARS (ponad 80 mln zł) to zaległości, jakie FAA muszą uregulować przedsiębiorstwu państwowemu YPF, które dostarcza im paliwo lotnicze.

Oprócz tego zarządzono, że każdy statek powietrzny FAA, jaki zostanie wycofany z eksploatacji z dowolnego powodu pozostanie uziemiony na czas nieokreślony. Dotyczy to także samolotów i śmigłowców, które mają przejść obsługę techniczną.

Najgorszą dla lotników wieścią była, anonsowana 14 sierpnia, decyzja głównodowodzącego FAA gen. broni Mario Miguel Callejo o wycofaniu ze służby 6 myśliwców Mirage IIIEA (na zdjęciu) oraz 4 wielozadaniowych Mirage 5P i takiej samej liczby Daggerów. Oznacza to, że od listopada br. Argentyna pozostanie bez samolotów zdolnych do wykonywania zadań obrony powietrznej.

Co gorsza, rząd w Buenos Aires wciąż nie podjął żadnej decyzji w sprawie pozyskania nowych samolotów wielozadaniowych (Argentyna negocjuje zakup Kfirów, 2015-07-28). Politycy skupiają się na nadchodzących wyborach parlamentarnych i żadna z partii nie jest zainteresowana sprawami obronności. W dodatku w kasie państwa brakuje pieniędzy na nowe typy uzbrojenia.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.