Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pegasus demonstruje zdolności

Lotnictwo wojskowe, 12 października 2015

KC-46A wykonał loty z wypuszczonym przewodem sztywnym i przewodami elastycznymi, służącymi do przetaczania paliwa.

KC-46A z wysuniętym sztywnym przewodem do podawania paliwa / Zdjęcie: US Air Force

Drugi przedseryjny wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący Boeing KC-46A Pegasus (EMD2) wykonał na terenie bazy US Air Force Wright-Patterson kolejne loty próbne. Ich celem było sprawdzenie działania instalacji wypuszczania i chowania przewodu sztywnego i przewodów elastycznych, służących do przetaczania paliwa innym statkom powietrznym. KC-46A ma być przystosowany do podawania paliwa ponad 45 samolotom i śmigłowcom eksploatowanym przez siły zbrojne USA i kraje sojusznicze (Pierwszy lot KC-46A, 2015-09-28).

8 października przeprowadzono badania dwóch przewodów elastycznych, umieszczonych w zasobnikach podskrzydłowych i jednego, zabudowanego w kadłubie. Pozwalają one łącznie na podanie ponad 4540 l paliwa na minutę.

Dzień później zrealizowano procedurę wypuszczania i chowania sztywnego przewodu paliwowego, zabudowanego pod kadłubem Pegasusa, umożliwiającego przetaczanie ponad 4540 l paliwa na minutę. Jego operator steruje ruchami przewodu za pomocą joysticka, obserwując proces tankowania na 24-calowym ekranie, w 3 wymiarach. Obserwacja odbywa się za pośrednictwem okularów stereoskopowych i kamer, których kąt widzenia (185º) zapewnia obserwację wszystkich 3 punktów tankowania.

KC-46A będzie mógł także pobierać naftę od innych tankowców, za pośrednictwem przewodu sztywnego i przyłącza, umieszczonego na górnej powierzchni kadłuba, za kabiną załogi.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.