Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Indyjskie Ka-226T na eksport

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 01 lutego 2016

Indie i Rosja zamierzają wspólnie poszukiwać rynków zbytu dla śmigłowców transportowych Ka-226T.

Pod koniec 2016 w Indiach może rozpocząć się produkcja śmigłowców transportowych Ka-226T. Wiropłaty będą oferowane także na rynkach zagranicznych / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii

Pod koniec 2015 w Moskwie zawarto porozumienie o dostawie ok. 200 śmigłowców transportowych Ka-226T dla indyjskich sił zbrojnych (Porozumienie w sprawie Ka-226T, 2015-12-30). Ustalono, że nowe wiropłaty będą wytwarzane bezpośrednio w Indiach przez spółkę joint-venture, w której udziały będą miały rosyjskie Rosoboroneksport i Wiertalioty Rossii, a także indyjskie HAL (Hindustan Aeronautics Ltd., Ka-226T będą produkowane w Indiach, 2015-08-31). Przed kilkoma dniami dziennik The Economic Times podał kilka szczegółów dotyczących realizacji indyjsko-rosyjskiego porozumienia.

W rozmowie z Wiktorem Kładowem, dyrektorem biura ds. współpracy międzynarodowej w korporacji Rostech, potwierdzono, że produkcja indyjskich Ka-226T zostanie uruchomiona najprawdopodobniej przed końcem br. Ponadto w przedsięwzięcie zaangażowane zostanie co najmniej jedno z prywatnych indyjskich przedsiębiorstw zbrojeniowych. Będzie ono odpowiedzialne za dostawę wybranych elementów konstrukcji nowych wiropłatów. Indyjskie Ka-226T mają być napędzane francuskimi silnikami Turbomeca Arrius 2G1.

The Economic Times udało się również potwierdzić plan eksportu śmigłowców Ka-226T produkowanych w Indiach. Nowa indyjsko-rosyjska spółka ma zabiegać o zlecenia eksportowe na rynkach lokalnych, zwłaszcza w Azji Południowej i Południowo-Wschodniej. Wiropłaty będą oferowane zarówno klientom wojskowym, jak i odbiorcom cywilnym.

Przypomnijmy, że w maju 2015 władze Indii zdecydowały się na zakup rosyjskich śmigłowców transportowych Ka-226T (Decyzja w sprawie RSH, 2015-05-16). Wiropłaty trafią do wojsk lotniczych i lotnictwa wojsk lądowych. Zastąpią obecnie eksploatowane śmigłowce Cheetah (SA315B Lama) i Chetak (Aerospatiale SA316 Alouette III). Indyjskie Ka-226T będą używane przede wszystkim do prowadzenia obserwacji i zwiadu, transportu żołnierzy lub zaopatrzenia, kierowania ogniem artyleryjskim, reagowania kryzysowego, wspierania śmigłowców szturmowych i zwalczania nieprzyjacielskich statków powietrznych pociskami rakietowymi powietrze-powietrze.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.