Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wielkie malowanie samolotów Emirates

Lotnictwo cywilne, 04 lipca 2016

W ciągu ostatniego roku w Emirates Aircraft Appearance Centre w Dubaju przeprowadzono wymianę powłoki lakierniczej 25 samolotów. 

Emirates to drugi przewoźnik lotniczy na świecie, który podejmuje się wymiany lakieru na tak ogromną skalę, odnawiając powłokę lakierniczą w każdym samolocie A380 po 7-8 latach eksploatacji lub wcześniej, gdy zachodzi taka potrzeba / Zdjęcie: Emirates

W ubiegłym roku nowe powłoki lakiernicze naniesiono na 3 Airbusach A380 i 22 Boeingach 777. Oprócz tego Emirates wycofały ze służby 8 starszych samolotów. Ponadto w 2015 nałożono kalkomanie (m. in. drużyn piłkarskich: Realu Madryt, Paris Saint-Germain, Arsenalu Londyn i A.C. Milan oraz  kampanii United for Wildlife) na 72 samoloty i przeprowadzono renowację kabin w największej flocie samolotów szerokokadłubowych na świecie (Emirates świętują zakończenie sezonu , 2016-06-06).

Przewoźnik wprowadził także innowacyjne rozwiązanie w procesie wymiany powłoki lakierniczej A380 w postaci nowego aktywatora, który zapewnia większą trwałość i trwałość lakieru. Airbus zaleca stosowanie środka opracowanego przez Emirates także innym operatorom A380. Ponadto Emirates udało się ograniczyć masę niektórych A380 o kilkaset kg, tym samym polepszając ich osiągi i zapewniając większe oszczędności (80. A380 Emirates ląduje w Wiedniu, 2016-06-24). 

Proces lakierowania A380 składa się z 4 etapów, począwszy od przygotowania i nałożenia taśm maskujących w celu ochrony wrażliwych elementów przed lakierem, poprzez chemiczne usunięcie starego lakieru i piaskowanie powierzchni zewnętrznych. Później następuje lakierowanie, które obejmuje obróbkę wstępną, nałożenie różnych warstw, oznakowanie i wreszcie pokrycie bezbarwnym lakierem, który pozwala zachować połysk. Następnie, przed dopuszczeniem samolotu do eksploatacji, zostaje wdrożona drobiazgowa procedura kontroli i zapewnienia jakości. 

Nad wymianą powłoki lakierniczej w samolocie o znakach rejestracyjnych A6-EDD, który jako czwarty dołączył do floty Emirates, pracował zespół złożony z 34 osób, które poświęciły na wykonanie zadania łącznie blisko 6 tys. rbh. Renowację polegającą na zdjęciu starej powłoki i nałożeniu nowej ukończono w 15 dni, co stanowi nowy rekord w historii przewoźnika. Lakierowanie zajęło zaledwie 7 dni. 

Na samolot A6-EDD zostało nałożonych 7 warstw lakieru o masie 1100 kg i powierzchni 3076 m2. Nową powłokę naniesiono na poddane wszystkie zewnętrzne elementy A380, w tym kadłub, skrzydła, gondole silników i usterzenia. Powłoka lakiernicza kadłuba składa się z pojedynczej warstwy podkładu i warstwy uszczelniającej, trzech warstw białego lakieru, wykonywanego na specjalne zamówienie Emirates oraz dwóch warstw lakieru bezbarwnego, a także lakieru zdobniczego na oznaczenia i logo Emirates. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.