Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Gotowość operacyjna QF-16

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 01 października 2016

US Air Force ogłosiły, że 23 września cele latające na bazie samolotów F-16A/C uzyskały wstępną gotowość operacyjną. QF-16 FSAT (full-scale aerial target) mogą latać z pilotem w ramach zadań treningowych lub bez niego, gdy testowane jest uzbrojenie. Są wyposażone w standardowe systemy elektroniczne i mogą wykonywać takie manewry, jak samoloty bojowe.

QF-16 w bezzałogowym locie nad Zatoką Meksykańską. Wcześniej, na wysokości 12 km samolot osiągnął prędkość naddźwiękową, równą Ma1,47 / Zdjęcie: US Air Force – Master Sergeant J. Scott Wilcox

QF-16 zastąpiły zupełnie przestarzałe QF-4 budowane na bazie McDD F-4 Phantom (ostatni lot w sierpniu z bazy Holloman, oficjalne wycofanie z linii w grudniu br.). Na cele latające przebudował je Boeing przy współpracy z BAE Systems (Narodziny QF-16, 2010-06-02), a nie producent – Lockheed Martin. Pierwszy QF-16 został przekazany USAF do testów w listopadzie 2012 (Pierwszy QF-16 dla USAF, 2012-11-22).

Seryjne QF-16 trafiają do bazy Tyndall na Florydzie (Pierwszy seryjny QF-16 w Tyndall, 2015-03-23). Obecnie jest ich tam 15. Należą do 82nd Aerial Target Squadron podporządkowanego 53rd Wing.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.