Reklama
Reklama

Prezentacja Boeinga 737 Max 9

Wczoraj w zakładach w Renton Boeing zaprezentował pierwszy przedseryjny samolot komunikacyjny 737 Max 9.

Pierwszy Boeing 737 Max 9 ma zostać oblatany w kwietniu / Zdjęcie: Boeing

Jest to drugi samolot z rodziny 737 Max. Jego montaż zakończono w ubiegłym tygodniu (Boeing 737 Max 9 już zmontowany, 2017-03-03). Obecnie prowadzone są próby jego instalacji pokładowych, napełnianie zbiorników paliwem i rozruch zespołu napędowego. Po ich zakończeniu pierwszy Boeing 737 Max 9 zostanie oblatany. Ma to nastąpić w najbliższych tygodniach. 

Według przedstawicieli koncernu z Seattle model 737 Max 9 ma charakteryzować się kosztami przewozu jednego pasażera o 8% niższymi w porównaniu z Airbusem A320neo. Dzień przed premierą 737 Max 9 szef marketingu Boeinga Randy Tinseth zaprezentował mediom wizerunek największego samolotu rodziny Max - modelu 737 Max 10X, o długości kadłuba zwiększonej do 43,8 m.

Koncern z Seattle ujawnił też plany opracowania największego samolotu z rodziny, 737 Max 10X / Rysunek: Boeing

Rozpoczęcie dostaw seryjnych Boeingów 737 Max 8, dla Southwest Airlines, nastąpi już w 2. kw. br. Natomiast pierwsze Boeingi 737 Max 9, o maksymalnej pojemności 220 pasażerów, mają wejść do eksploatacji w 2018. Po nich, w 2019, użytkownicy odbiorą seryjne 737 Max 7 i Max 200 (100 Boeingów dla VietJet, 2016-05-23; Boeingi 737 Max dla Jetlines , 2014-12-15).

Formalne ogłoszenie rozpoczęcia programu 737 Max 10X ma nastąpić za kilka miesięcy, a sprzedaż ma rozpocząć się w grudniu br. Według Tinsetha przygotowano już wiele ofert dla potencjalnych nabywców samolotów tego typu, które mają być odpowiedzią na A321neo (A321neo z silnikami Leap-1A uzyskał Certyfikaty Typu, 2017-03-02).

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.