Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CS100 na trasie z Zurychu do Krakowa

Lotnictwo cywilne, 17 marca 2017

W czwartek, 16 marca 2017, Swiss International Air Lines oficjalnie zainaugurowały regularne loty na trasie z Zurychu do Krakowa samolotami Bombardier CS100.

Bombardiery CS100 Swiss International Air Lines docelowo mają całkowicie zastąpić na obsługiwanej aktualnie 6 razy w tygodniu trasie z Zurychu do Krakowa, wycofywane stopniowo Avro RJ100, jednak początkowo będą na niej wykonywać loty na przemian z innymi typami.
/ Zdjęcie: Marian Nałęcz

Nowe odrzutowce nie wyprą jednak na razie na tej trasie całkowicie wcześniej użytkowanych typów. Ostatni lot Avro RJ100 ma bowiem odbyć się dopiero 28 października 2017. Do tego czasu obok CS100 i Avro, połączenie to mają także obsługiwać Fokkery 100 Helvetic Airwys i Airbusy A320 Swiss International Air Lines.

Zainaugurowane 1 maja 2015 połączenie obsługiwały do tej pory głównie wycofywane stopniowo samoloty Avro RJ100, choć stosunkowo często były one zastępowane przez Embraery E190 i Fokkery 100 Helvetic Airwys, a ostatnio także Airbusy A320 Swiss International Air Lines.

Jednorazowy przylot szwajcarskiego CS100 z Zurychu do Krakowa miał miejsce już 27 stycznia 2017, natomiast pierwsza wizyta tego typu samolotu w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków-Balice im. Jana Pawła II odbyła się 23 marca 2016, podczas trwających 3 tygodnie prób operowania CS100 z europejskich portów lotniczych. Wówczas należący do producenta egzemplarz, operując z portu lotniczego w Zurychu, odwiedził ponad kilkadziesiąt lotnisk na Starym Kontynencie (Europejskie tournee CS100, 2016-03-07).

15 października 2017 – czyli w planowanym dniu wprowadzenia do regularnej służby w barwach Swiss – pierwszy rejs na trasie z Zurychu do Krakowa ma wykonać większa wersja kanadyjskiego odrzutowca – CS300.

Pierwszym polskim portem lotniczym, do którego regularne loty zaczął wykonywać Bombardier CS100 Swiss International Air Lines stało się 30 sierpnia 2016 Lotnisko Chopina w Warszawie (CS100 Swiss na Lotnisku Chopina, 2016-08-31).

Inauguracyjny komercyjny lot CS100 w barwach Swiss International Air Lines odbył się 15 lipca 2016. W sumie szwajcarski przewoźnik zamówił 30 Bombardierów C Series – 15 CS100 i 15 CS300, które we flocie tego przewoźnika mają zastąpić używane do tej pory Avro RJ100 i część innych typów oraz wzmocnić jego ofertę na trasach krótkiego i średniego zasięgu.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.