Pentagon przyznał Boeingowi 276 mln USD (nieco ponad 1 mld zł) na produkcję i próby 3 prototypowych śmigłowców transportowych CH-47F Block II. Wytwarzanie wiropłatów rozpocznie się w przyszłym roku.
Maksymalna masa startowa nowego Chinooka wzrośnie z 22 680 kg do 24 494 kg, przy jednoczesnym zwiększeniu udźwigu z 10 668 kg do 16 286 kg. W temperaturze 38 ºC, na wysokości 1219 m CH-47F Block II ma być zdolny do przewiezienia 9979 kg.
Śmigłowiec zostanie wyposażony w nowe kompozytowe łopaty wirników nośnych, zapewniające zwiększenie ich łącznego ciągu o 53 kN. Chinook otrzyma też wzmocnienia krytycznych elementów struktury, nową instalację elektryczną i zbiorniki paliwa w sponsonach, składające się z 1 komory, zamiast stosowanych obecnie 3.
Testy przedseryjnych CH-47F Block II rozpoczną się w 2019. Producent spodziewa się, że decyzja o rozpoczęciu produkcji małoseryjnej śmigłowców zostanie podjęta przez rząd w 2021. Dzięki temu dostawy nowych wiropłatów dla US Army mogłyby rozpocząć się w 2023.
Nowe Chinooki będą wiropłatami przebudowanymi z 473 CH-47F eksploatowanych obecnie przez wojska lądowe USA i 69 MH-47G, których używa US Special Operations Command (Dowództwo Operacji Specjalnych). Zapewni to pracę zakładom Boeinga w Ridely Park, lezącym nieopodal Filadelfii, na kolejne dwie dekady (Modernizację Chinooka czas zacząć, 2016-01-18).