Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy dodatkowy Embraer dla LOT-u

Lotnictwo cywilne, 16 kwietnia 2018

Przeznaczony dla PLL LOT Embraer 195, noszący znaki rejestracyjne SP-LNL, wyruszył z Porto Alegre na południu Brazylii w czwartek o godz. 20 czasu miejscowego. Po  drodze wykonał międzylądowania w Recife na północnym wschodzie Brazylii, na Wyspach Zielonego Przylądka (na Atlantyku, 450 km na zachód od wybrzeży od Afryki) i w hiszpańskiej Sewilli. Na Lotnisko Chopina dotarł w sobotę o godz. 16:35. Trasa jego lotu miała długość 12 200 km.

Embraer 195 PLL LOT (SP-LNL) na Wyspach Zielonego Przylądka / Zdjęcie: Damian Czarnecki

W swój pierwszy regularny rejs nowy Embraer poleciał 15 kwietnia o godz. 8:15 z Lotniska Chopina do Kopenhagi, następnie wrócił do Warszawy. Tego samego dnia obsługiwał jeszcze rejsy na trasie Warszawa-Rzeszów. Dzisiaj zabrał pasażerów do Kopenhagi i z powrotem, a o 12:15 poleci do Lwowa. Dzisiaj zabierze rejsowych pasażerów LOT-u do Kopenhagi i Lwowa.

Na pokładzie samolotu znajduje się 118 foteli dla pasażerów, czyli o 6 więcej niż w Embraerach 195 używanych dotychczas przez LOT. Leasingodawcą Embraera dla LOT-u jest spółka NAC. SP-LNL latał wcześniej dla brazylijskiego przewoźnika Azul. Umowa z NAC przewiduje, że do końca sierpnia LOT powiększy flotę regionalną o kolejnych 5 Embraerów 195, które posłużą do obsługi tras europejskich

LOT miał dotychczas 6  Embraerów 195 ze 112 miejscami dla pasażerów. Samoloty te obsługują trasy europejskie w siatce LOT-u, np. z Warszawy do Amsterdamu, Dusseldorfu, Frankfurtu i Monachium. Dodatkowe Embraery 195 będą latały m.in. do Kopenhagi, Wiednia, Genewy, Zurychu, Lwowa, Kijowa i Rzeszowa. Oprócz nich LOT ma 12 Embraerów 175, które zabierają po 82 pasażerów i sześć Embraerów 170 z 70 fotelami na pokładzie. Dwa Embraery 175 leasinguje od LOT-u polski rząd na potrzeby transportu VIP-ów.

Od dwóch lat LOT w szybkim tempie pozyskuje klientów. Do 2020 zakładamy osiągnięcie ponad 10 mln przewożonych pasażerów rocznie. W tej sytuacji kluczowe jest, żeby móc ich dowozić w dogodnych godzinach z różnych części Europy do naszego hubu w Warszawie, do czego posłużą właśnie m.in. dodatkowe Embraery – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT.

LOT ma dziś we flocie 53 samoloty. Najnowszym z nich jest odebrany w marcu Dreamliner 787-9. W bieżącym roku dołączy do niej 13 kolejnych samolotów: oprócz 5 Embraerów 195 będą to 2 Bombardiery Q400 w ramach leasingu krótkoterminowego, a oprócz tego fabrycznie nowe: 3 Boeingi 787-9 Dreamliner i 3 Boeingi 737 MAX 8 (LOT świętuje stulecie niepodległości , 2018-04-11), Pierwszy Dreamliner 787-9 dla LOT-u, 2018-03-23.  


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.