Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Francuzi operują z CVN 77

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 14 maja 2018

7 maja grupa lotniskowcowa, na czele której stoi lotniskowiec USS George H.W. Bush (CVN 77), typu Nimitz, opuściła Norfolk, aby rozpocząć połączone ćwiczenie Chesapeake 2018.

Wielozadaniowe samoloty bojowe – francuski Rafale M z 17F (na pierwszym planie) i amerykański F/A-18E Super Hornet z VFA-31 – przygotowują się do startu z pokładu lotniskowca USS George H.W. Bush / Zdjęcie: US Navy

Na pokładzie okrętu znajduje się 300-osobowy francuski kontyngent (Groupe Aerien Embarque), składający się z 13 samolotów (12 wielozadaniowych Rafale M z eskadry 17F  i jednego wczesnego ostrzegania E-2C Hawkeye z eskadry 4F) oraz 27 pilotów. Celem ich pobytu w USA jest uzyskanie kwalifikacji uprawniających do operowania z pokładu lotniskowca.

Ćwiczenie Chesapeake 2018 ma służyć zwiększeniu integracji między komponentami lotniczymi Marine Nationale (marynarki wojennej Francji) i US Navy, a także podtrzymać zdolność operacyjną francuskiego lotnictwa pokładowego w oczekiwaniu na powrót do służby atomowego lotniskowca Charles de Gaulle (R91), przechodzącego obecnie przegląd naprawczy.

W przygotowaniu do wyjścia w morze Francuzi spędzili kilka tygodni w bazie NSA Oceana, opracowując wspólnie z lotnikami z  Carrier Air Wing 8 program manewrów. Kolejnym krokiem jest uzyskanie przez wszystkich pilotów kwalifikacji do operowania z lotniskowca. Kiedy to zrobimy, przejdziemy do zadań taktycznych – powiedział kmdr R. Sean Bailey, dowódca USS George H.W. Bush.

Kryptonim ćwiczenia pochodzi od bitwy morskiej w Zatoce Chesapeake stoczonej 5 września 1781, podczas wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych, przez flotę brytyjską pod dowództwem kadm. Thomasa Gravesa i flotę francuską, dowodzoną przez kadm. François Josepha Paula. Bitwa, z taktycznego punktu widzenia nierozstrzygnięta, strategicznie przegrana przez Brytyjczyków, była jedną z największych porażek w historii Royal Navy (Francuzi na pokładzie USS George H.W. Bush, 2018-01-12).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.