Brytyjskie przedsiębiorstwo Cammell Laird poinformowało o przygotowaniu listy ponad 2000 potencjalnych dostawców, którzy mogliby wziąć udział w budowie nowych fregat rakietowych Royal Navy.
Producent z Birkenhead w całym kraju poszukuje partnerów przemysłowych, którzy mogliby zaangażować się z proces budowy przyszłych fregat rakietowych Royal Navy. Przedsiębiorstwo przygotowało już listę ponad 2000 potencjalnych dostawców materiałów do budowy okrętów, a także podzespołów i elementów wyposażenia pokładowego.
Cammell Laird startuje w przetargu na nowe, lekkie fregaty rakietowe typ 31e wspólnie z BAE Systems. Partnerzy oferują Royal Navy okręty Leander zbliżone do proj. korwet typu Charif (Khareef) zbudowanych dla marynarki wojennej Omanu (Przygotowania do przetargu na fregaty typ 31e, 2017-10-18).
Przed kilkoma dniami brytyjskie ministerstwo obrony poinformowało o wznowieniu programu typ 31e po tym, gdy w lipcu postępowanie zawieszono ze względu na zbyt małą liczbę ofert niepodlegających wykluczeniu, które wpłynęły od producentów (Wznowienie programu typ 31e, 2018-08-21). Poza Cammell Laird i BAE Systems w przetargu udział weźmie też konsorcjum Team 31, w skład którego wchodzą: Babcock, Thales, Odense Maritime Technology, BMT, Harland and Wolff i Ferguson Marine, oferujące okręty Arrowhead 140 powstałe w oparciu o duńskie fregaty rakietowe typu Iver Huitfeldt (Prezentacja Arrowhead 140, 2018-06-01).