W stoczni Admirałtiejskije Wierfy w Sankt Petersburgu odbyło się cięcie blach pod 3. i 4. konwencjonalny diesiel-elektryczny okręt podwodny proj. 677 Łada. Budowa rozpoczęła się na podstawie zamówienia Ministerstwa Obrony FR z czerwca 2019.
Jednostki proj. 677 są zaliczane przez Rosjan do 4. generacji konwencjonalnych OP i uważane za jedne z najnowocześniejszych i najbardziej perspektywicznych. Admirałtiejskije Wierfy to jedyna rosyjska stocznia zdolna do ich budowy.
Do tej pory zbudowane zostały 2 okręty proj. 677. Pierwszy z nich – B-585 Sankt-Pietierburg – wszedł do służby w 2021 po trwającej 10 lat próbnej eksploatacji. Drugi – B-586 Kronsztadt – zwodowano w 2018 po kilkunastu latach budowy. Okręt zakończono wyposażać w 2021 i skierowano na próby morskie. Obecnie trwają przygotowania do drugiego etapu testów fabrycznych. Dotychczas zrealizowano próby prędkości, manewrowości, sprawdzono kompleks hydroakustyczny, systemy nawigacji, łączności i osprzęt do podnoszenia masztów.
Na podstawie doświadczeń z eksploatacji Sankt-Pietierburga do projektu 677 wprowadzono zmiany, obejmujące modernizację układu sterowania, napędu elektrycznego i wyposażenia nawigacyjnego (Próby fabryczne B-586 Kronsztadt, 2021-12-18, Lira – nowy system hydroakustyczny FR, 2021-10-03).