Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby kołowania bbsl Kizilelma

Bezzałogowce, Lotnictwo wojskowe, Nowe technologie, Przemysł lotniczy, 21 listopada 2022

Turecki koncern Baykar poinformował, że w ośrodku szkolenia i prób w locie w mieście Çorlu przeprowadzono testy autonomicznego kołowania bojowego bezzałogowego statku latającego stealth Bayraktar Kizilelma (wcześniej oznaczanego jako Muharip İnsansız Uçak Sistemi).

Prototyp bbsl Kizilelma podczas próby autonomicznego kołowania. Bezzałogowiec ma wzbić się w powietrze jeszcze w tym roku / Zdjęcie: Baykar

Kizilelma ma być rozwiązaniem problemów Türk Deniz Kuvvetleri (marynarki wojennej) z lotnictwem pokładowym. Jego konstrukcja ma umożliwiać operowanie z pokładu uniwersalnego okrętu desantowego TCG Anadolu (L-400, Anadolu rozpoczął próby morskie?, 2022-03-05).

Według dostępnych danych ma on rozpiętość 10 m, długość 14,7 m i wysokość 3,3 m. Maksymalna masa startowa bbsl to 6000 kg, a maksymalna masa uzbrojenia – 1500 kg. Wstępne plany zakładały, że opracowane zostaną dwie wersje bbsl, z silnikami Iwczenko-Progress. Poddźwiękowy MIUS-A miał być napędzany AI-25TLT o maksymalnym ciągu do 16,9 kN, który miał pozwolić na rozwinięcie prędkości maksymalnej do Ma0,9, a naddźwiękowy MIUS-B – AI-322F o ciągu 24,5 kN (z dopalaniem 44,1 kN) – miał latać z prędkością ponad Ma1 (Ukraińskie silniki do MIUS, 2021-11-13).

Obliczeniowa prędkość przelotowa Kizilelma wynosić Ma0,6, długotrwałość lotu – 5-6 h, a promień bojowy – 930 km. Maksymalna wysokość lotu wynosić ma 14 000 m, a wysokość operowania – 11 000 m.

Bbsl Kizilelma mają działać samodzielnie lub we współpracy z załogowymi samolotami bojowymi. Ich uzbrojenie, przenoszone na 2 węzłach w komorach wewnętrznych i 6 węzłach pod skrzydłami stanowić mają kierowane pociski rakietowe powietrze-powietrze i powietrze-powierzchnia, bomby kierowane i niekierowane i pociski szybujące.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.