Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

CityAirbus w HEMS

Przemysł lotniczy, Służby państwowe, 10 marca 2023

Koncern Airbus Helicopters nawiązał współpracę z Norwegian Air Ambulance Foundation  (NAAF, Fundacją Norweskiego Lotniczego Pogotowia Ratunkowego) z zamiarem opracowania sposobów użytkowania elektrycznego pionowzlotu (eVTOL) CityAirbus NextGen w ramach śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego (HEMS) w Norwegii.

Wizualizacja elektrycznego pionowzlotu CityAirbus NextGen w wersji ratownictwa medycznego / Ilustracja: Airbus

Strony zamierzają wspólnie przeanalizować przydatność tego typu statków powietrznych do wykonania określonych zadań medycznych w całym kraju, co następnie pozwoli uwzględnić wymagania operacyjne użytkownika bezpośrednio w konfiguracji eVTOL budowanego przez Airbusa.

Airbus Helicopters i NAAF opracują kompleksowy plan działania, skracający czas reakcji na sytuacje kryzysowe w scenariuszach typowych dla Norwegii. W celu poprawy usług świadczonych pacjentom i ogólnej wydajności norweskiego systemu ratownictwa medycznego, partnerzy zamierzają badać komplementarność klasycznych śmigłowców i eVTOL, gdy te ostatnie wejdą już do użytku. Podejście można będzie rozszerzyć na region poprzez współpracę z sąsiednimi krajami dla optymalizacji działań wykraczających poza krajowy system opieki zdrowotnej.

Według przedstawicieli NAAF śmigłowce pozostaną niezbędne do prowadzenia misji HEMS, natomiast eVTOL mogą zapewnić dodatkowe możliwości wspierania ratowników, na przykład poprzez szybki transport specjalistów medycznych na miejsca wypadków lub narządów do transplantacji z jednej kliniki do drugiej. Pierwszym krokiem w kierunku stworzenia całościowego systemu eksploatacji medycznego wariantu eVTOL będzie ocena wydajności obecnego systemu HEMS w Norwegii. Następnie partnerzy przeprowadzą symulację różnych scenariuszy niesienia pomocy drogą lotniczą, łącząc wszystkie posiadane przez NAAF zasoby (statki powietrzne).

Aby opracować właściwe koncepcje operacyjne dla uzupełniających się lotniczych misji medycznych, Airbus Helicopters i NAAF ustalą, jakie podstawowe elementy systemu eksploatacji eVTOL będą potrzebne w kraju – dotyczy to infrastruktury, zarządzania ruchem lotniczym oraz pozyskiwania i dystrybucji energii elektrycznej (Silniki dla Airbus City, 2022-05-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.