Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

USAF wycofują 250 samolotów

Lotnictwo wojskowe, 02 marca 2010

Od kwietnia do września wojska lotnicze USA wycofają 250 samolotów myśliwskich i uderzeniowych. Mają na tym zaoszczędzić w br. 355 mln USD.

</span>F-15, F-16 i A-10 w towarzystwie P-51 Mustang, w czasie Chicago Air Show 2009

Zgodnie z planem ujawnionym w ubr. (zobacz: B-52 zamiast F-16), redukcja dotyczy 135 myśliwców F-15C/D i 112 F-16C/D oraz 3 uderzeniowych A-10. Wraz z samolotami utraci pracę lub zostanie przeniesionych do innych zajęć 4000 ludzi. W ciągu najbliższych 5 lat oszczędności związane ze zmniejszeniem liczby samolotów w jednostkach USAF mają wynieść 3,5 mld USD.

USAF od kilku lat wycofują najstarsze samoloty ze swego inwentarza, by zmniejszyć koszty bieżącej eksploatacji, ale nadal średnia wieku samolotów amerykańskich wojsk lotniczych wynosi ok. 25 lat. Coraz więcej krytyki wywołuje stan techniczny eksploatowanych przez USAF samolotów. Ze względu na ich wielką liczbę, brakuje środków na modernizację. Część myśliwców USAF lata więc z awionika sprzed wielu lat, a przestarzałe technologie powodują dużą awaryjność.

Najstarsze w USAF są bombowce B-52, nieco młodsze transportowe C-130, czy latające zbiornikowce KC-135. Myśliwce F-15 były wielokrotnie zawieszane w lotach (zobacz: Zakaz lotów F-15), a obecnie latają z wieloma ograniczeniami, na przykład prędkości maksymalnej (Ma1,5) i przeciążeń w locie. Wycofywane samoloty mają być zastępowane przez maszyny wielozadaniowe nowej generacji F-35, ale program ich budowy notuje duże opóźnienia (zobacz: Roczne opóźnienie F-35).

Samoloty myśliwskie i uderzeniowe USAF, stan na koniec 2008

Typ samolotu,liczba egz.,uziemione egz., średni wiek lat, średni nalot (h),najstarszy,najmłodszy
A-10A

208

130

27,3

8386

1979

1984

A-10C

148

5

27,1

9274

1979

1984

F-15A

39

39*

30,7

6616

1975

1981

F-15B

5

5*

30,9

7054

1976

1978

F-15C

325

7/318*

25,2

6785

1979

1989

F-15D

51

51*

25,6

6630

1979

1987

F-15E

223

219*

16,4

4775

1987

2004

F-16C

1029

21/11*

18,5

4870

1984

2005

F-16D

176

176

18,6

4609

1984

1994

F-22A

121

-

2,5

383

2001

2008

MQ-9A

20

-

1,4

908

2004

2008

*latające z ograniczeniami


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.