Altair

Archiwum Nowy numer Redakcja

Raport WTO

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Dwumiesięcznik. Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Lotnik GAM

Miesięcznik LOTNIK general aviation magazine dla osób profesjonalnie i z zamiłowania zajmujących się lotnictwem użytkowym w tym przede wszystkim jego praktycznym aspektom.

Autoryzacja
Resetuj hasło

Wiadomości



Katastrofa Tu-154M pod Moskwą

Lotnictwo cywilne, 04 grudnia 2010

Lądujący awaryjnie na podmoskiewskim lotnisku Domodiedowo Tu-154M wypadł z pasa. Zginęły 2 osoby, 56 zostało rannych.

Samolot Tu-154M Dagestanskich Awialinii wykonywał rejs No732 z podmoskiewskiego Wnukowa do kaukaskich Mineralnych Wód. Wystartował o 14:07 czasu lokalnego z 163 pasażerami i 9 członkami załogi. Wkrótce po starcie, gdy leciał na wysokości 9100 m wyłączyły się jeden z silników, generatory i system nawigacyjny. Drugi silnik wyłączył się przy zmniejszaniu wysokości, a trzeci w czasie podejścia do lądowania.

Mimo rozległych awarii pilotowi udało się zawrócić i wylądować ok. 14:30 na lotnisku Domodiedowo, ale wskutek twardego przyziemienia złamało się przednie podwozie, a później uległy uszkodzeniu skrzydła i usterzenie oraz przełamał kadłub za kabiną załogi. Samolot wypadł z pasa i uderzył w niewielkie wzniesienie za nim. Gdy załoga i pasażerowie usiłowali opuścić pokład, okazało się, że nie zadziałał żaden z trapów awaryjnych. Ludzi musieli skakać na ziemię, pomagając rannym.

W katastrofie zginęły 2 osoby. 56 innych zostało rannych. Stan 8-10 z nich jest uznawany za ciężki.

Samolot pilotował doświadczony pilot. Jego nalot wynosi ponad 17 tysięcy godzin. Pierwsze podejrzenia dotyczące przyczyn katastrofy mówią o możliwej złej jakości paliwa. Władze portu Wnukowo twierdzą, że spełniało ono wszelkie normy.

Rozbity samolot Tu-154M nr rej. RA-85744 został wyprodukowany w 1992. Przeszedł remont generalny w 2009. Według władz Dagestanskich Awialinii znajdował się w dobrym stanie technicznym. Niezależni analitycy twierdzą jednak, że większość samolotów tego przewoźnika jest stara i dawno powinna być wycofana z eksploatacji. Park DA to 5 Tu-154M, 4 Tu-134B, 2 An-24 i 2 śmigłowce Mi-8.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2014 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.