Turecka Otokar poinformowała wczoraj o podpisaniu drugiego kontraktu eksportowego, dotyczącego transporterów opancerzonych Arma 6x6. Podobnie jak w przypadku pierwszej transakcji, nie ujawniono nabywcy.
Pierwszy kontrakt eksportowy zawarto w grudniu ubiegłego roku. Niewielkie zlecenie, o wartości 10,6 mln USD, pochodzi z jednego z państw Zatoki Perskiej, być może Bahrainu (zobacz: Pierwsze zamówienie na Arma).
O drugim kontrakcie przedstawiciele Otokara poinformowali wczoraj. Jego wartość to 63,2 mln USD. Szczegóły również nie zostały ujawnione, poza tym, że pojazdy zostaną dostarczone w 2012, wraz z pakietem serwisowym i szkoleniowym.
Można jednak przypuszczać, że odbiorcą - być może kilkunastu, względnie kilkudziesięciu pojazdów - będzie jeden z krajów, z którymi Otokar prowadził w ostatnim czasie intensywne negocjacje. Według prezesa spółki, Serdara Gorguca, są to Arabia Saudyjska, Bahrain, Jemen, Katar i Azerbejdżan. Potwierdził również kontynuowanie rozmów z Gruzją, która wykorzystuje samochody pancerne Cobra.
Arma 6x6 jest rozwijana od 2007, jako własne przedsięwzięcie Otokara. Przedsiębiorstwo - oprócz zleceń eksportowych - liczy na zdobycie dużego zamówienia własnych wojsk lądowych. Finalizują one obecnie przetarg na kołowe transportery opancerzone specjalnego przeznaczenia: özel Maksatlı Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç (öMTTZA). Zamierzają kupić 336 takich wozów (zobacz: Pojazdy Otokara w Polsce).