Do 2020 Rosja chce zmodernizować oraz wymienić na nowe 70% samolotów transportowych Ił-76 i prawie połowę An-124. Obecnie wojska lotnicze (WWS) wykorzystują operacyjnie ok. 230 maszyn tych typów.
Rosjanie w pierwszej kolejności zakładają przeprowadzić głęboką modernizację posiadanych Ił-76, do wariantu MDM. Zasadniczym elementem przebudowy ma być wymiana silników na stosunkowo nowoczesne (m.in. spełniające unijne wymogi dotyczące poziomu hałasu) PS-90. Natomiast po 2015 do służby mają wejść już nowe Ił-476 (Oblot Iła-476, 2011-12-30). Samolot otrzyma nową awionikę, szklany kokpit, będzie miał także zmodernizowany płatowiec. Udźwig samolotu zostanie zwiększony z 50 do 60 t.
Ponadto WWS planują modernizację 10 ciężkich An-124-100 do wariantu -150, z udźwigiem zwiększonym ze 120 do 150 t. Oznacza to przekreślenie wcześniejszych planów wznowienia ich produkcji (20 Rusłanów dla WWS do 2020, 2009-12-25).