Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zaskakujące wyniki Dassault

Lotnictwo cywilne, 27 kwietnia 2012

Francuska Dassault Aviation zwiększyła obrót w pierwszym kwartale bieżącego roku aż o 47%, w porównaniu z 3 pierwszymi miesiącami 2011. Głównie za sprawą dyspozycyjnych Falconów.

Najchętniej kupowany samolot Dassault, Falcon 7X. Jest przeznaczony dla 2 pilotów i maksymalnie 14 pasażerów. Z reguły jednak jego wnętrze skonfigurowane jest dla mniejszej liczby osób. Odrzutowiec ma maksymalną masę startową 31,7 t (dla porównania najmniejszy z Boeingów 737 ma ok. 50 t, a Embraer 145 ok. 22-24 t, w zależności od modelu). Dzięki temu Falcon 7X oferuje zasięg aż 11 tys. km (przy 8 pasażerach) oraz prędkość przelotową 900 km/h. Za te osiągi i luksus wewnątrz kabiny pasażerskiej trzeba jednak zapłacić ok. 50 mln USD / Zdjęcie: Dassault Aviation

Według wczorajszego oświadczenia władz Dassault, przedsiębiorstwo zanotowało w pierwszym kwartale obrót w wysokości 950 mln Euro (1,25 mld USD), głównie za sprawą większej produkcji samolotów cywilnych. Francuska spółka przekazał bowiem odbiorcom 15 nowych egz., w porównaniu do 9 rok wcześniej (Problemy Dassault, 2010-03-18). Zapewniło to przychód 644 mln Euro. Sektor wojskowy także zanotował wzrost obrotów, o 19%, do wartości 306 mln Euro.

Tak dobre wyniki stanowią potwierdzenie tezy zarządu przedsiębiorstwa, że po ubiegłorocznym kryzysie - spowodowanym głównie załamaniem produkcji Falconów (Spadek sprzedaży Dassault, 2012-02-28) - nastąpi poprawa koniunktury.

Nieco gorzej przedstawiały się kwestie zamówień. Francuzi podpisali nowe umowy o łącznej wartości 734 mln Euro. Dwie trzecie tej kwoty przypada na odbiorców zagranicznych. Pamiętać jednak należy, że w dziedzinie zamówień trzymiesięczny okres rozliczeniowy jest zbyt krótki dla formułowania zdecydowanych ocen. Wystarczy jedno duże zamówienie, by całkowicie zmienić obraz sytuacji.

Podobnie może stać się w przypadku negocjowanej umowy na dostawy i licencyjną produkcję 126 myśliwców Rafale dla indyjskich wojsk lotniczych (Ile kosztował Rafale i Eurofighter?, 2012-02-10). Przedstawiciele Dassault nie ujawnili jednak żadnych nowych informacji, związanych z ewentualnym postępem rozmów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.