Izrael wznowił loty myśliwców wielozadaniowych F-16C/D Barak po tym, jak maszyny zostały uziemione przed kilkoma miesiącami.
Powodem wstrzymania lotów izraelskich F-16 było łuszczenie się lakieru na wewnętrznych powierzchniach wlotów powietrza (Wstrzymanie lotów izraelskich F-16, 2012-07-28). Zjawisko to wykryto podczas inspekcji prowadzonych w bazach Hazor i Ramat David.
Według izraelskich wojsk lotniczych (IAF), bezpośrednią przyczyną problemu była duża temperatura, która wytwarzała się w trakcie pracy silników i powodowała odrywanie lakieru od całości konstrukcji. Przez ostatnie miesiące wojsko prowadziło prace związane z zerwaniem wcześniejszej warstwy lakierowania i obłożenia silników nową, bardziej wytrzymałą. Dzięki usunięciu wykrytej przed kilkoma miesiącami usterki, wszystkie izraelskie F-16 mogły powrócić do realizacji pełnego zakresu przypisywanych im zadań, związanych m.in. z misjami szkoleniowymi czy patrolowaniem.
Łuszczenie się lakieru na myśliwcach F-16 nie było jedynym z problemów z jakimi w ostatnim czasie musiały poradzić sobie izraelskie wojska lotnicze. Zaledwie przed kilkoma tygodniami Izraelczycy zdecydowali się na wznowienie lotów bsl Eitan (Heron-TP) (Eitan wznowił loty, 2012-09-11). Bezzałogowce były uziemione w wyniku rozbicia się jednego z nich w styczniu br. w pobliżu bazy Tel Nof, znajdującej się około 20 km na południe od stolicy kraju, Tel-Awiwu (Rozbił się bsl Eitan, 2012-01-29).